Ga naar inhoud


Schakelen 2 sat tuners op een kabel


Pivadebo

Aanbevolen berichten

Ik heb een lnb met 4 uitgangen. Dacht hier mijn hele leven voldoende aan te hebben. Helaas heb ik in mijn computerruimte een satkaart en een satontvanger en maar een kabel. Hoe kan ik zonder de lnb te ontvangen aan deze ene kabel de satkaart en satontvanger koppelen.

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn verschillende mogelijkheden met allemaal hun eigen beperkingen.

Als je de satkaart en de ontvanger volledig onafhankelijk van elkaar wilt gebruiken is de enige mogelijkheid een extra kabel naar de LNB.

Als de ontvanger een doorlusmogelijkheid heeft kun je de satkaart daar op koppelen. Als je nooit beide ontvangers gelijktijdig gebruikt is dat geen probleem. Als je ze wel gelijktijdig gebruiken wil kun je op de sat kaart alleen die kanalen ontvangen met dezelfde polarisatie en in dezelfde band als die waarop de ontvanger afgestemd is.

Een andere mogelijkheid is een splitter. Hierbij heeft, bij gelijktijdig gebruik, de ontvanger die op een horizontaal gepolariseerde transponder afgestemd is voorrang en moet de andere noodgedwongen ook horizontaal kijken. Evenzo met de bovenband, deze heeft ook voorrang boven de onderband.

Bij gebruik van DiSEqC switches wordt het geheel nog complexer bij gebruik van een splitter.

Als je kunt leven met de beperkingen is het geen probleem, anders wordt het toch een extra kabel.

Er zijn wel mogelijkheden om met speciale apparatuur meerdere signalen over één kabel te krijgen, maar dat loopt al gauw in de papieren. Als je daar meer van wilt weten zoek dan op Stacker, OneLineTechnology of Unicable.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...