Ga naar inhoud

[7000S] waarschijnlijk tuner kapot, hoe te vervangen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoub daar steve voor cragen deze is zeer handig met de soldeerbout en hem kun je vinden onder soldeerbout hier iop het forum.

Geplaatst:

Ook gerrit hier wink

Die tuner is te vervangen, maar het is een enorm kl*te pokke karwei.

Naast het feit dat de print doorgemettaliseerd is, zit je ook nog es met tig pennetjes.

Mijn idee was om met een dremel de poten door te slijpen, de resterende poten te verwijderen en dan de nieuwe erin te gooien.

Maar ja.. Friesland en Limburg... das ook 2 uitersten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: scdgro
Ook gerrit hier wink

Die tuner is te vervangen, maar het is een enorm kl*te pokke karwei.

Naast het feit dat de print doorgemettaliseerd is, zit je ook nog es met tig pennetjes.
Mijn idee was om met een dremel de poten door te slijpen, de resterende poten te verwijderen en dan de nieuwe erin te gooien.

Maar ja.. Friesland en Limburg... das ook 2 uitersten.

Dan toch maar een compleet nieuwe tuner insteekkaart nemen in plaats van de gaan solderen? kosten rond de 50 euro.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Het tunerblikje bij een 7000 zit evenals de voeding op het mainboard. Dat is dus niet even omprikken.

Verder is de tuner (van een 7000) eigenlijk bijna nooit kapot, maar is de boosdoener in 99% van de gevallen een elco.

Het vervelende is dat er vroeger in de database stond welke elco de meest waarschijnlijke was (ergens net naast het tunerblikje) maar ik kan het niet meer vinden op s4a.

De tuner wisselen bij een 7000 is eigenlijk alleen goed te doen als je een hetelucht rework station hebt.

Ik zou eens in het rokende soldeerbout forum vragen, het is zovaak vaker voorgekomen. Er zijn absoluut mensen hier die zo uit het hoofd kunnen roepen welke elco je moet vervangen.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Is en heel verhaal. Heb 3 schotels met op elk een LNB met 4 uitgangen. Dus ook 3 4-1 diseq switchen. vandaaruit gaat vanuit elke diseq 1 kabel elk naar een aparte box. 1 DM500S, 1x DM7000S en 1x DM800HD. afzonderlijk hiervan loopt er vanuit mijn studeer kamer een 2de kabel naar een kleine diseq switch waar 2 LNB`s op kunnen. In mijn geval heb ik kabel 1 met kabel 2 verwisseld. via deze kabel 2 liet ik mijn DM7000S zoeken op Astra 19,2E, Hotbird 13,0E en astra 23,5E je snapt het wel hij kon steedfs 1 sateliet niet vinden, waardoor ik dacht dat er wat met de tuner was.

Gerrit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen