gerritvogels2 Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Ik heb waarschijnlijk de tuner van mijn dreambox 7000S stuk. Is deze zelf te vervangen of is hier soldeer werk mee gemoeid. Gerrit
Gast merlin1 Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Ik zoub daar steve voor cragen deze is zeer handig met de soldeerbout en hem kun je vinden onder soldeerbout hier iop het forum.
Gast scdgro Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Ook gerrit hier Die tuner is te vervangen, maar het is een enorm kl*te pokke karwei. Naast het feit dat de print doorgemettaliseerd is, zit je ook nog es met tig pennetjes. Mijn idee was om met een dremel de poten door te slijpen, de resterende poten te verwijderen en dan de nieuwe erin te gooien. Maar ja.. Friesland en Limburg... das ook 2 uitersten.
Neptunus Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: scdgro Ook gerrit hier Die tuner is te vervangen, maar het is een enorm kl*te pokke karwei. Naast het feit dat de print doorgemettaliseerd is, zit je ook nog es met tig pennetjes. Mijn idee was om met een dremel de poten door te slijpen, de resterende poten te verwijderen en dan de nieuwe erin te gooien. Maar ja.. Friesland en Limburg... das ook 2 uitersten. Dan toch maar een compleet nieuwe tuner insteekkaart nemen in plaats van de gaan solderen? kosten rond de 50 euro. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
prutsie Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Het tunerblikje bij een 7000 zit evenals de voeding op het mainboard. Dat is dus niet even omprikken. Verder is de tuner (van een 7000) eigenlijk bijna nooit kapot, maar is de boosdoener in 99% van de gevallen een elco. Het vervelende is dat er vroeger in de database stond welke elco de meest waarschijnlijke was (ergens net naast het tunerblikje) maar ik kan het niet meer vinden op s4a. De tuner wisselen bij een 7000 is eigenlijk alleen goed te doen als je een hetelucht rework station hebt. Ik zou eens in het rokende soldeerbout forum vragen, het is zovaak vaker voorgekomen. Er zijn absoluut mensen hier die zo uit het hoofd kunnen roepen welke elco je moet vervangen. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
JBnl Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 men kon een c'tje plaatsen als men de error UC0 had, of anders een ic vervangen of complete tuner. groeten,JBnl
gerritvogels2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Geplaatst: 31 juli 2008 Kan slotje op is opgelost was niet de tuner. die blijkt in orde te zijn. Gerrit
Ome Merde Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 wat was het dan wel, is wel zo netjes dat nog even te vermelden als feedback. merDe deze ruimte is te huur
jhojho1 Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 Meneer had de verkeerde antenne kabel gebruikt.
gerritvogels2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Geplaatst: 31 juli 2008 Is en heel verhaal. Heb 3 schotels met op elk een LNB met 4 uitgangen. Dus ook 3 4-1 diseq switchen. vandaaruit gaat vanuit elke diseq 1 kabel elk naar een aparte box. 1 DM500S, 1x DM7000S en 1x DM800HD. afzonderlijk hiervan loopt er vanuit mijn studeer kamer een 2de kabel naar een kleine diseq switch waar 2 LNB`s op kunnen. In mijn geval heb ik kabel 1 met kabel 2 verwisseld. via deze kabel 2 liet ik mijn DM7000S zoeken op Astra 19,2E, Hotbird 13,0E en astra 23,5E je snapt het wel hij kon steedfs 1 sateliet niet vinden, waardoor ik dacht dat er wat met de tuner was. Gerrit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen