Ga naar inhoud


7025+ welke image


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Ik zit te wachten tot de postbode mijn 7025+ komt brengen.

Nu zit ik dit forum en ook ihad door te nemen en ik kan nog niet echt uitmaken welke image nou het beste is om mee te beginnen.

 

Ik kom vanaf een Relook 400s, dus enig experimenteer werk is mij niet vreemd.

 

Ik kan helaas alleen niet zoveel info vinden over wat nou bijvoorbeeld de verschillen/overeenkomsten zijn tussen bijvoorbeeld de Ronaldd, PLi en Gemini images. Ze zullen allemaal hun voor en nadelen hebben denk ik zo, maar echt duidelijk is het mij nog niet geworden tot nu toe.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een CF kaart (minimaal 128MB) bezit laat de flash zoals het is en installeer Barry Allen 4.59 voor een multiboot.

Zo kan je alle images dan installeren om te testen welke fijn werkt.

 

Dat je een Dreambox hebt gekozen heb je een hobby machine gekozen waarmee je alle kanten mee uit kan.

 

 

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, lijkt mij een goed idee. Ik heb meteen na het bestellen een 8GB CF kaart besteld dus daar kan ik genoeg images op kwijt lijkt mij.

Is er ergens een howto hoe je images op een CF kaart zet of kan ik dat bij de multiboot software vinden?

 

[edit] ik heb het al gevonden op ihad [/edit]

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik test alle images, kan niet zeggen dat er echt grote verschillen zijn. Alleen LT vind ik iets minder omdat hij wat trager zapt. Heb er nu de laatste Gemini op, maar Pli is ook prima. Als je van plan bent alle toeters en bellen te gebruiken zijn LT en Gemini aan te raden, wil je alleen kijken en opnemen en wil je snel zappen zijn Pli en Gemini een goede keuze. Maar het verschil zit hem in de details.

 

Succes ermee, na je vorig box zal dit een verademing zijn!

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Ronaldd het beste starters image. Na de eerste boot heb je meteen beeld op de NL zenders, iets wat op de meeste images niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Golfdiesel
ok, lijkt mij een goed idee. Ik heb meteen na het bestellen een 8GB CF kaart besteld dus daar kan ik genoeg images op kwijt lijkt mij.


Waarom 8 GB, een CF van 1 GB krijg je nog niet eens vol,

Grts


Waarom niet? Hij hoeft ook niet vol...
Ik gebruik een 16 Gb CF kaart waarom? Omdat ik wilde testen of deze werkte, hij werkt perfect.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ik vind Ronaldd het beste starters image. Na de eerste boot heb je meteen beeld op de NL zenders, iets wat op de meeste images niet lukt.


Gemini2 v3.7 van IHAD vindt ik een goede vergevorderde stabiele image voor starters. Ccam downloaden en de Nederlandse en commercielen kanalen werken met je Canal Digitaal Seca2 kaart.

Ronaldd is meer in een experimentele fase momenteel.
Sommigen willen gewoon tv kijken.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Golfdiesel
ok, lijkt mij een goed idee. Ik heb meteen na het bestellen een 8GB CF kaart besteld dus daar kan ik genoeg images op kwijt lijkt mij.


Waarom 8 GB, een CF van 1 GB krijg je nog niet eens vol,

Grts


Ach de prijzen zijn niet zo hoog meer en dan kan ik er nog het een en ander aan MP3's e.d. op zetten bijvoorbeeld. Ik weet dat je dat ook kan streamen naar de Dreambox, maar dan moet de PC aan blijven staan.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box is verstuurd heb ik zonet vernomen dus morgen is hij hopelijk hier...

Ik ga beginnen met de stock firmware in de flash en dan met de BA plugin ga ik eerst maar eens Gemini, PLi Jade en Ronaldd op de CF zetten.

Dat zal me wel weer wat uurtjes speelplezier geven smile

 

Ook meteen maar eens spelen met de permanent timeshift plugin omdat dat functionaliteit is die ik eigenlijk niet wil missen. De Relook 400s werkt op die manier (een van de weinige pluspunten van deze ontvanger), je stelt een bepaalde timeshift buffer in en dat wordt dan een cyclische buffer (fifo) die ik meestal op 90 minuten had staan. De buffer wordt pas gewist bij een kanaalwissel.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat je dan gevonden hebt.

 

Er bestaat uiteraard wel een mogelijkheid om actief timeshift aan te zetten maar ik heb nog niets gevonden wat dat automatisch doet.

 

Wat ik bedoel is dus dat als je op een zender komt de timeshift automatisch meeloopt en de buffer ook weer gewist wordt als je van zender verandert. Zoals mijn Topfield 5000PVR dat altijd kon.

 

Ik lees er wel veel over bij PLI bijv. maar ik heb nog niets werkend gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...