Ga naar inhoud


[all] Welke DB kiezen als 2e ontvanger ?


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben op zoek naar een 2e sat-ontvanger. Ik heb nu een Philips 7062 staan. Bevalt opzich prima met alternatieve software. Maar als tweede ontvanger wil ik een Dreambox proberen. Mijn vraag is nu wat een goede box is om mee te beginnen? Ik zit te twijfelen tussen een aantal: DM600, 7000, 7020 en 7025.

Zeker tussen de laatste twee zie ik weinig verschil.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om te proberen zou ik zeggen koop een 500+/600 (ivm harde schijf) eenvoudig en kan al heel veel mee als het virus je te pakken heeft dan koop je er nog eentje bij wie wat meer kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan... maar omdat de DM600 1 tuner heeft gaat dat maar voor 1 transponder. Voorbeeld:

 

Opnemen SBS-6, Kijken Film1.3 gaat want ze zitten op dezelfde transponder ;-)

Opnemen SBS-6, Kijken RTL-4 gaan niet want SBS-6 en RTL-4 zitten NIET op dezelfde transponder.

 

Wil je dit wel doen dan zul je de 7025 moeten aanschaffen. Dat is momenteel de enige dual tuner Dreambox.

 

(Of je moet w88 op de DM8000, deze heeft onboard 2 tuners en er kunnen nog twee extra tuners mixed DVB-S(2)/DVB-T/DVB-C bij - dus 4 tuners)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...