Ga naar inhoud


Twintuner koppelen of scheiden van Cube Revo 9000HD


Riekus Quattro

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Ik heb sinds vorige week mijn 9000HD, nu vraag ik me af hoe ik de twintuner moet aansluiten.

Ik heb de volgende installatie :

- Cube Revo 9000HD Plus

- Visiosat Bi-satelliet G3D

- 2x Diseqc switch 4/1(1x voor de huiskamer v/d 9000HD, en 1 voor toekomstige tuner boven)

- 2 x Quad LNB Alps(Astra 19.2 en 23.5)

 

Nu wil ik graag TV kijken en opnemen tegelijk, volgens mij is het alleen mogelijk om de tuners dan te koppelen via het menu en niet separaat in te stellen.

Mijn vraag is nu eigenlijk kan je met gekoppelde tuners opnemen en kijken tegelijk.

 

Nu ben ik nogal een rookie op dit gebied, maar is er ook iemand die een overzicht van de juiste instellingen betreffende Disecq en sateliet frequenties e.d..

 

Alvast bedankt,

 

Gr.Rob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat kan op zich wel, maar dan moet je wel in het zelfde bereik van de lnb blijven, waarop hij dan zit, bijvoorbeeld hogeband horizontaal. Met de standaard cds transponders zou je geen problemen moeten hebben, maar ga j via een andere transponder kijken, kun je tegen problemen lopen dat je geen beeld hebt.

 

Mijn advies is om beide tuners apart aan te sluiten als je twee kabel hebt liggen, anders zou ik er toch 1 erbij leggen en bijvoorbeeld astra 1 op tuner 1 en astra 1+3 (switch) op tuner 2, zodat astra 3 beschikbaar blijft als je een opname start van astra 1 omdat hij meestal met tuner 1 opstart. let op als je op astra3 al gezapt hebt, blijft hij tuner 2 meestal wel gebruiken!!

 

gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Roymar,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

 

Heb vandaag iemand over de vloer gehad voor het instellen van de box omdat ik niet meer uitkwam.

Nu is het zo dat de winkelier waarschijnlijk verkeerde disecq switches heeft geleverd(zijn n.l. 2.0).

Hij schakelde namelijk niet.

Nu zal ik proberen die switches om te ruilen, maar is het dan niet handiger om 3 2/1 switches te monteren aangezien boven waarschijnlijk geen twintuner wordt.

 

Kan je me tevens vertellen welke software het beste werkt om je box geschikt te maken voor intern sharen ??

 

Alvast bedankt,

 

Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 switches is nog beter dan ben je tuner onafhankelijk wat kijken en opnemen betreften da heb je aan 2/1 switches inderdaad genoeg.

Alle alternatieve images zijn bruikbaar om intern te sharen.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik adviseer Mgcamd,omdat die redelijk duidelijk is.

 

Daar is niet een speciaal programma voor, maar je kunt de bestanden

met Wordpad bewerken

Bestanden zijn te vinden in /var/keys/ (newcamd.list)(mg_cfg)

en in /var/etc/ kun je eventueel radegast.cfg plaatsen, niet persé nodig.

 

Voor verdere uitleg verwijs ik naar andere fora waar hier wat verder op doorgegaan mag worden en gebruik de zoekfunctie.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even meegekeken en kan u het volgende adviseren.

Visiosat Bi-satelliet G3D

Dit betekend dat u 4 satellieten op 1 schotel kunt zetten.

Uw 4/1 switch omruilen voor een 2/1 switch lijkt mij dan ook geen optie.

Kan wel maar u kunt dan maximaal 2 lnb`s aansturen.

 

Een 2.0 switch kunt u schakelen met het 1.0 protocol.(2.0 is 1.0 maar tevens ook retour geschikt 1.0 word volgens mij niet meer gemaakt en/of geleverd

Ik ken de instelling van een Cube Revo niet maar ergens moet in het lnb menu disc 1.0 aa-ab-ba-bb of 1 van 4 - 2 van 4 - 3van 4 - 4van4 of zoiets staan.

 

Uit uw verhaal begrijp ik dat u op dit moment maar 2 Alps quad lnb`s heeft geïnstalleerd.

 

Mits deze lnb`s goed zijn uitgericht neemt u van elke LNB een uitgang en sluit deze op een switch aan.

Astra 1 op poort 1 van de switch.

Astra 3 op poort 2 van de switch

 

Nu verteld u uw ontvanger waar deze door middel van pulsjes de switch moet schakelen.

En zet de switch op disq 1.0 Astra 1 (19.2) poort 1 van 4 astra 3 (23.5) op poort 2 van 4.

Mits u de ontvanger op de juiste frequentie zet zou u nu op de FTA zenders beeld moeten ontvangen.

 

Verder raad ik u aan om beide switche`s aan te sluiten en met 2 coax kabels naar de Cube Revo te gaan.

 

Wilt u boven nog een ontvanger aansluiten is dit ook mogelijk door een 4/1 switch er bij te nemen. En op 1 van de 2 overgebleven uitgangen van de lnb aan te sluiten.

Terug te gaan naar de 2/1 switch betekend dat u zich in de toekomst belemmerd om er meerdere satellieten bij te plaatsen.(dit is zonden van de Visiosat G3D)

 

De combinatie die u heeft is prima en ik zou hier ook niets aan wijzigen.

Wat u wel zou kunnen doen is de lnb`s eerst rechtstreeks op de ontvanger aansluiten zonder switch en kijken of u dan wel beeld heft op de vrije zenders van de astra 1 en 3.

Daarna pas de switch installeren en kijken welke lnb u op welke poort heeft aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Testertje,

 

We hebben inderdaad de LNB's rechtsteeks aangesloten op de receiver en inderdaad heb ik dan op zowel 23,5 astra en 19.2 beeld.

Tevens werd mij verteld dat een Dreambox niet samengaat met een disecq 2.0(staat ook op een aantal satwinkel sites).

Vandaar dat onze conclusie was verkeerde disecq.

 

Na het lezen van je bericht, ben ik nog een keer op de ladder geklommen, en wat blijkt.

Wij hadden de Astra 19.2 op de aansl. 1 en 2 en de 23,5 op de 3 en 4.

Nu heb ik het zo aangesloten zoals je hebt beschreven dus 19.2 op 1 en 23,5 op 2.

Na het instellen van de disecq instellingen in de DGS heb ik inderdaad beeld op beide satelieten.

Ben dan ook zeer blij met jullie aanwijzingen, bedankt.

(Royski's tips zijn ook zeer bruikbaar)

 

Ik heb overigens nog 1 vraag, ik kan met zender zoeken op dit moment maar 138 kanalen vinden.

Kan je door het downloaden van een kanalenlijst de resterende kanalen vinden of staan er nog instellingen verkeerd ??

 

Groeten Rob

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Rob Dijkstra,

 

Heb je misschien nog wat instellingen gewijzigd na jouw posting van 04-08-2008?

 

Zo ja dan is het wellicht interessant om deze (als feedback) te vermelden.

 

Dan kunnen anderen er eventueel ook nog iets aan hebben.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Dijkstra
vervolgens heb ik mijn disecq instellingen weer naar mijn eigen situatie gezet.
Vervolgens werkten alle kanalen.

Groeten Rob,



@Rob,

Het vermelden van jouw DiSEqC instellingen, vooropgesteld dat die gewijzigd zijn
t.o.v. jouw posting op 04-08-2008, zou mijns inziens voor andere gebruikers
in een soortgelijke situatie als die van jou heel nuttig kunnen zijn.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sattaz,

 

Ik had in eerste instantie tuner 1 op aansluiting 1 en 3 van de switch aangesloten, en twee op 2 en 4.

Aangezien er geen handleiding bij zat was ik er vanuit gegaan dat links naar rechts schakelt.

Fout dus, naar aanleiding van het mailtje van zendertje heb ik dit dus verandert naar 1 en 2 voor tuner 1 en 3 en 4 naar tuner 2.

In de tuner zelf heb ik de 19.2 ingesteld op a in het menu en de 23.5 ingesteld op b.

Als beginner kan ik je vertellen dat ik jullie expertise erg waardeer, aangezien de handleidingen van de diverse apparatuur nogal bekonopt is.

Tevens zou ik je willen vragen of je misschien ook een idee hebt over mijn andere topic, ben ik namelijk best een beetje ongerust over.

 

Gr.Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...