Ga naar inhoud

[all]CCCam, op groen voor "gedecodeerd" maar toch geen beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Satters,

Weet eigenlijk niet of ik deze vraag hier mag stellen... zo niet, dan 1000x excuus... het gaat mij er meer om hoe het kan gebeuren.. (onderstaande dus)..

Heb een aantal zenders (bijv. MTV Hits en nog aantal MTV's, InXTC, VH1) waarbij ik wel een "groen" icoontje krijg dat de zender gedecodeerd is (S, van Seca toch?), echter het beeld blijft zwart.... Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Volgens mij krijgt mijn kassie intern nog een (verkeerde SoftCam?) k*y door of zo... Wie weet waar en wat ik moet wijzigen?

Bij voorbaat veel dank...

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Geplaatst:

Ha Rronaldo,

Dank voor je antwoord... maar wat bedoel je met die update?

Bedoel je daarmee een transponder scan?

RTL 4 werkt wel (heb ik ook kaartje voor).. het zijn slechts enkele zenders die zeggen te moeten werken (niet alleen Seca overigens), maar gewoon het beeld op zwart laten...

Thanx,

KingOtto

Geplaatst:

heb je daar wel een geldig abonnement voor dan ?

volgens mij wil het alleen maar zeggen welke codering gedetecteerd is/wordt en zegt het niets over de decodering. ik weet dit echter niet zeker.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Groen geeft aan dat er een codering (een cam + een key dus) beschikbaar is. Dat wil echter niks zeggen over de geldigheid van die key. Je ziet die veel als je met illegale sleutelbossen bezig bent waar allerlei historische zooi in staat...

Geplaatst:

en eh.. hoe haal ik, sorry hoor, beetje leek nog steeds, die oude meuk er uit zonder mijn systeem verder om zeep te helpen? S*ftc*m verwijderen lijkt me geen optie toch? Volgens mij is dat de enige waar CCCam in kijkt...

Thanks again..

Geplaatst:

@KingOtto15,

De gemakkelijkste manier is het om in de CCcam config even het lezen naar de Softcam.Key te blokkeren zodat je kunt testen.

# what Softcam.Key should CCcam try to read

# defaults to /var/keys/SoftCam.Key

#

# SOFTKEY FILE : /var/keys/SoftCam.Key

Dus even voor de regel SOFTKEY FILE : /var/keys/SoftCam.Key een # teken plaatsen zodat de regel niet meer gelezen en verwerkt wordt door het programma.

Dit kun je doen door gebruik te maken van bijv. het programma DCC.

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster

# defaults to /var/keys/SoftCam.Key

Geeft de bovenstaande lijn niet aan dat /var/keys/SoftCam.Key steeds zal gebruikt worden tenzij je iets anders aangeeft?

Als je geen SoftCam.Key bestand wil gebruiken, dan kan je dit beter een andere naam geven dmv DCC.
Geplaatst:

@Mic,

Waarom zou je dat doen, is wel een goeie mogelijkheid wanneer je verschillende SoftCam.Key's wilt testen.

Vandaar mijn opmerking hier boven :

Citaat:
Dus even voor de regel SOFTKEY FILE : /var/keys/SoftCam.Key een # teken plaatsen zodat de regel niet meer gelezen en verwerkt wordt door het programma.

Door het plaatsen van het # teken wordt deze regel niet gelezen, gr.

Zilverster.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster
Door het plaatsen van het # teken wordt deze regel niet gelezen, gr.
Zilverster.

Dat gaat niet op voor SoftCam.key en nog enkele andere regels, ze worden toch gelezen, probeer het maar eens.

Grts
Geplaatst:

@ all,

Dan maar beter Softcam.key verwijderen???? Heb nl. geprobeerd tijdelijk de extensie (middels FTP sessie) te veranderen in .OLD, maar dat hielp niet.

Wou dat het eenvoudig was.. Hoop dat jullie me kunnen helpen met de oplossing....

Thanks,

KingOtto

Geplaatst:

@ all,

Tja... ben er dus nog steeds niet uit... iemand die hetzelfde probleem heeft kunnen oplossen?

Thanks

Geplaatst:

@KingOtto15,

Open de file SoftCam.Key en mik alles er uit of rename de file SoftCam.Key in bijv. SoftCamold.Key en maak een nieuwe file aan met de naam SoftCam.Key zonder iets er in, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

@Zilverster,

Hoi...

Dank wederom voor het meedenken. Heb exact je aanwijzingen gevolgd (leeg bestand neergezet) en vervolgens CAM herstart en zelfs DB opnieuw opgestart. Maar probleem blijft... o.a. dus diverse MTV's, VH1, InXTC geen beeld, maar wel op "groen"...

Heb sterk het idee dat er toch nog elders gekeken wordt naar oude ke*s... bijvoorbeeld in Autoroll? Kan dat?

Thanks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen