Ga naar inhoud

[500S] na installatie nieuwe gemini opeens "clone" melding, hoe verder ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Heb gisteren een dm500 van mijn kennis eens weer een keertje bijgewerkt. Naar dat hij probleemloos een maandje of 14 gewerkt heeft.

Heb er via de update in bluepanel Gemini de nieuwe versie opgezet. Geen probleem verder echter nadat ik de box weer helemaal in orde had,en hem ook meerdere malen opnieuw had opgestart. Kreeg ik gisteravond een hele nare verrassing frown

Ik had de netwerkkaart weer op zijn ip thuis ingesteld met dns en gateway, wou hem daarna uitschakelen en kreeg te zien dat het een kloon zou zijn !!!

Heb deze 500 vorig jaar tweede hands gekocht van een mede sat4aller en had dit niet verwacht en heb er ook nog wel mijn twijfels over.

Nu doet het ding helemaal niks meer of het nu een kloon is of niet.

Hoop dat er iemand uit de omgeving Arnhem mij kan helpen om er weer leven in te krijgen.

Vind het tot daaraan toe wel erg ###***#### daar het een dm van een ander is notabene frown

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
wat is het mac-adres van dat ding ?

klik hier voor meer kenmerken van clones

merDe

Mac 00 12 25 33 18 95 Is volgens sticker onderzijde !
Heb via de link ontdekt dat er op de sticker modeTied staat dus een kloon frown Kan het echt niet onderschijden van een orgineel.

Bedankt voor je info {en het aanpassen van het topic;)}

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Geplaatst:

Het zilveren garantiezegeltje op de achterkant zegt ook al genoeg.

Kijk hier even of het woord modified niet moditied is,dus met een t ipv van een f.

waneer dit woord er fout opstaat is het zeer zeker een clone.

Geplaatst:

Is inderdaad een clone, volgens de IEEE behoort het Mac adres toe aan Motorola en niet aan Dream Multimedia, hieronder een kopie van de tracing:

00-12-25 (hex) Motorola BCS

001225 (base 16) Motorola BCS

6450 Sequence Drive

San Diego CA 92121

UNITED STATES

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.