Ga naar inhoud


zenderlijst astra3


Gast prhg

Aanbevolen berichten

Heb 2 maanden geleden de topfield7700HDDVR gekocht en tevens de duo LNB om astra3 te kunnen ontvangen.Na installatie en afstellen een prima beeld.

Voor astra1 niveau 99 % en kwaliteit 88 %

Voor astra3 niveau 96% en kwaliteit 79%

 

Via astra3 kan ik ook de regionale zenders ontvangen. Prima dus. Uiteindelijk besloten om via CD het proefabonnement op HDTV te nemen en dan krijg je tevens het themapakket erbij. Kaartje opgestuurd en een paar dagen later de bevestiging.

 

Helaas krijg ik echter niets te zien in de zenderlijst, ook niet als ik hem opnieuw inlaad. (krijg wel 65 tv zenders en 51 radio zenders)maar geen enkel HD kanaal en geen enkel thema kanaal. Ook ned1 HD die FTA zou zijn zie en krijg ik niet.

Dit een aantal malen zonder succes geprobeerd. Daarom vandaag CD maar gebeld.

Volgens hen is de topfield 7700HDDVR geen HD ontvanger, althans niet door hen gecertificeerd, waardoor hij niet instaat is de hD kanalen te ontvangen. Ik moest maar contact opnemen met de leverancier.Dat ik de FTA HD zender van astra wel kan ontvangen heeft niets te maken zo zei men met de decoder. Op de vraag waarom ik dan de thema kanalen niet krijg kon men geen antwoord geven.

 

DE CI die ik heb is de aston 2.18 en ook voor de topfield is de meest recente firmware geladen. de schotel is een TRiax 84 Cm.

 

Enkele vragen:

 

Het niveau en de kwaliteit van het signaal lijken me voldoende, of heb ik het mis????

 

Wat kan ik doen om die thema en HD kanalen in de zenderlijst te krijgen.?? en ze dan ook te zien.

 

Hoeveel kanalen zou ik eigenlijk moeten kunnen krijgen via de astra3? ik krijg er nu dus slechts 65.

 

 

wie helpt??????

 

 

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: prhg

Volgens hen is de topfield 7700HDDVR geen HD ontvanger, althans niet door hen gecertificeerd, waardoor hij niet instaat is de hD kanalen te ontvangen. Ik moest maar contact opnemen met de leverancier.

Ik kan me voorstellen dat zij deze ontvanger niet willen ondersteunen en dat ze je doorverwijzen naar de leverancier. Lijkt me niet onterecht. Cd kan er niet aan beginnen om voor alle ontvangers op de markt ondersteuning te bieden.

Origineel bericht van: prhg

Het niveau en de kwaliteit van het signaal lijken me voldoende, of heb ik het mis????
Wat kan ik doen om die thema en HD kanalen in de zenderlijst te krijgen.?? en ze dan ook te zien.
Hoeveel kanalen zou ik eigenlijk moeten kunnen krijgen via de astra3? ik krijg er nu dus slechts 65.

Ontvangers hebben over het algemeen een lijst van transponders ingebouwd. Die lijst gebruiken ze om naar zenders te zoeken.

Echter: die lijst is bijna per definitie verouderd. Er worden namelijk wijzigingen aangebracht in de transponders die worden gebruikt, en die wijzigingen worden niet zomaar aangebracht in ontvangers. En al zeker niet in ontvangers die al zijn uitgeleverd.

Mijn tip: controleer of de transponders waarop HD kanalen worden uitgezonden in de tranponderlijst van je ontvanger voorkomen. Als niet dan eerst toevoegen en je ontvanger dan opnieuw laten zoeken.

Jouw ontvanger ken ik verder niet, maar je zou je vraag kunnen stellen in de juiste groep. Deze groep is voor Inverto ontvangers en hier vind je dus vooral mensen die iets van Inverto's afweten.

Edit: Er is een forum speciaal voor topfield. Je vind het hier:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/postlist/Board/25/page/1

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...