Ga naar inhoud


[ipbox 900] hoe software op usb-stick zetten (settings e.d) ?


napoli

Aanbevolen berichten


De lamme leidt even de blinde hier, ik heb mijn HD900 net een week.

 

Maar een poging dan: voor zover ik het kan nagaan worden alle settings in tekstfiles en een paar sqlite3 databases opgeslagen op de HD900. Die files en databases kun je vinden in /usr/share/sbox/config.

 

Knoop je 9* dus aan je thuisnetwerk, ftp er naar toe (username root, password ipbox op een ongewijzigde originele ipbox) en dan cd naar /usr/share/sbox/config. Doe dan een mget. Dan heb je alle files op je lokale systeem staan. Ze op een USB stick frutten lijkt me dan een eitje.

 

Ik ben er nog niet helemaal achter hoe je op de ipbox de usbstick 'handmatig' kunt mounten, moet de udev rules nog eens bekijken.

 

Als je overigens een USB stick in je ipbox stopt, wees er dan op verdacht dat de box die stick bij (re)booten ziet als "zijn" hdd en er dus presto een compleet nieuwe indeling op maakt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de software heb ik op de ipbox en de de software na de usb was ook geen probleem

het vervelende is nu dat ik geen beschrijving van de ipbox heb of ik die nu vergeten ben of dat deze er niet bij hoort ik bel maandag wel even na de satwinkel.

ik weet niet echt goed hoe de afstandsbediening werkt.

en heb je ook op de ipbox een soort zender boutiek net als bij de dreambox?

de settingslijst heb ik erop maar ik kan maar geen boutiek vinden?

en wat ook nog niet snap hoe ik van men dreambox na men ipbox moet shearen dwz van gbux na mgcamd.

en een goede settingslijst astra hotbird is die ergens te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De manual van de IPbox kun je downloaden van de ABsat site. Ik mag hier helaas het linkje niet opnemen - regels en zo, je mag op deze site niet verwijzen naar "commerciele" sites. Maar je vindt het vast wel. Stel je nou niet voor dat dat echt helpt: er staat in die in beroerd Engels geschreven manual niets wat je gezonde boerenverstand je in 3 tellen ook al had kunnen melden sick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je doelt op "boeketten"? Nee, die zijn er niet.

 

Als je de originele sw gebruikt kun je kanalen in zogenaamde 'favorieten' lijsten zetten. Door op [Fav] te rossen schakel je dan tussen 'channels' (alles) en 'favorieten'. Er kunnen meerdere favorieten lijsten worden aangemaakt.

 

Toen ik dat las dacht ik: "mooi, lijstje voor mijzelf maken, ander lijstje voor mijn vrouw, weer ander lijstje voor zoon etc. etc." maar helaas: als een kanaal in 1 van de FAV lijsten voorkomt kan-ie niet ook nog eens in een ander gezet worden cry

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...