Ga naar inhoud


Schwaiger SAT-Finder plus


Orvil

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb een Visiosat schotel met Astra 1,2,3,en Hotbird dit alles werkt heel goed. Mijn ontvanger is een Dreambox 7000 met als image Pli-Iolite. De gebruikte switch is een Satconn 10/1.

De Visiosat staat tegen mijn schuur. Ik had nog een Triax 88cm schotel over en die heb ik op het dak geplaats met een Moteck

2100A motor, om het mijn eigen makkelijk te maken heb ik een Schwaiger SatFinder Plus gekocht.Die werkt heel goed zonder adaptor erbij en ik had Sirius zo gevonden.

Mijn buurman heeft ook een Dreambox 7000 en ook met Pli-Iolite als image en een Triax 110cm schotel vroeg aan mij of ik met die Schwaiger SatFinder Plus Sirius wilde zoeken.

Ook bij hem hadden wij Sirius met die meter zonder adaptor zo gevonden. Maar mijn buurman heeft nu een Triax 78cm schotel gekocht, want hij vond dat die Triax 110cm teveel stond te klapperen door de wind. Vandaag weer die Schwaiger aangesloten om die Triax 78cm schotel uitterichen, en tot onze verbazing hij deed het niet het power ledje ging niet branden.

Toen hebben wij een andere Lnb erop gezet niets, toen een ander

Pli-image niets dus. Toen heb ik mijn Digisat Pro aangesloten en die deed het wel ook zonder adaptor. Hij heeft wel beeld op Astra1 maar Sirius konden wij niet vinden.

Toen heb ik die Schwaiger weer op mijn Visiosat aangesloten en bij mij doet hij het gewoon. Wie heeft hier een verklaring voor?

Samengevat Triax 110cm uitgericht met Schwaiger SatFinder Plus

dat ging goed. Triax 78cm uirichten met Schwaiger SatFider PLus en de power led wil niet gaan branden, er is in die tussentijd niets met die Dreambox gedaan.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet Orvil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oplossing is simpel:

 

Gebruik even een andere sateliet receiver met een betere voeding. Ik gebruik zelf meestal de goude oude humax 5400 ervoor. Sommige voedingen van dreamboxen trekken geen schweiger en rotor.

Denk er wel even aan om de sateliet receiver op een horizontale transponder te zetten !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Paardengek

Ok, maar een paar dagen eerder deed die Schwaiger SatFinder PLus

het wel op deze Dreambox met die Triax schotel van 110cm. Maar toen mijn buurman een die Triax schotel van 110cm verwisselde voor een Triax schotel van 78cm toen deed die Schwaiger Satfinder Pus het opeens niet meer. Hoe verklaard u dat?

Met vriendelijke groet van Orvil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardengek: Op een horizontale transponder? Geldt dat voor alle sats, en wat als je inderdaad gebruik maakt van die voeding van Scheiger?

De BER is niet af te lezen ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Paardengek: Op een horizontale transponder? Geldt dat voor alle sats, en wat als je inderdaad gebruik maakt van die voeding van Scheiger?
De BER is niet af te lezen ook?


Dat geldt voor bijna alle satelieten ( op horizontaal ), behalve twee. Welke dat zijn weet ik effe niet. De Ber is niet af te lezen. Je hebt alleen twee rijen ledjes: kwaliteit / sterkte.
Met een vaste voeding is dat hetzelfde: 18 Volt ( Hor) of 13 Volt ( Vert ).

Zie deze foto:

Messgeraet_Satfinder_Schweiger_SF9000.gi

De meest gebruikte satelieten voor tv kun je hiermee zoeken. maar niet alle.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...