Ga naar inhoud


Nieuwe dreambox: rotor niet meer naar sirius


mdu

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden een rotor gekocht voor de schotel. Alles werkte prima met mijn oude Topfield 3000CiPro. Nu een dreambox 800 (Pli Jade) erachter en sirius is niet meer te vinden. Wanneer ik met de hand 5 of 6 keer move to west doe is sirius erweer. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Ik gebruik de gotoXX functie. Alle andere satellieten op het oosten zijn gewoon te vinden. De satellieten op West kreeg ik voorheen ook niet ivm hoge bomen.

 

Hoe zorg ik ervoor dat ik op sirius richt en dit onthouden wordt.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt me verstandig eens een reset van de motor uit te voeren (zie de handleiding). Dat je op andere satellieten nog wel beeld hebt hoeft nog niet te betekenen dat deze perfect staan uitgericht. Wellicht zie je de signaalsterkte omhoog gaan als je ook op die posities enkele stappen opzij doet.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook maar helaas op andere satellieten naar west gaan heeft geen nut wordt lager. Tot aan Turksat perfect beeld. Eutelsat idem dito, perfect beeld. Sirius nada. Reset al meerdere malen uitgevoerd. Goto Reference, Goto 0. Op sirius zetten en dan de dreambox op factory settings.

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht kan je nogmaals je GPS positie controleren. Staat deze werkelijk juist ingesteld?

 

Ook kan je eens kijken in /etc/tuxbox/satellites.xml

Wat is de "position" die vermeld staat bij Sirius.

 

 

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik het volgende doe het wel werkt. Menu - Satellietconfiguratie en dan zet ik sirius in de bovenste ipv astra 19.2E. Helaas wordt hierna in de bouquetten Astra weergegeven als verwijderde items.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een juiste sattelites.xml file, ofwel een juiste settingslijst. Je kunt ze ook hier vinden.

 

Groet,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GVW1
Sommige lijsten hebben de Sirius op 4,8E en sommigen op 5,0E. Deze fout tussen de lijst en de sattelites.xml levert op dat de sirius niet gevonden wordt.


Vandaar dat ik ook de vraag stelde:

Origineel bericht van: Smile
Ook kan je eens kijken in /etc/tuxbox/satellites.xml
Wat is de "position" die vermeld staat bij Sirius.


Op 4.8 staat Sirius 4. Hier staan veel active transponders op.
Op 5.0 staat Astra 1C/Sirius 3. Op deze positie is vrijwel niets te ontvangen.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...