Ga naar inhoud


Technisat HD S2 en gecodeerd opnemen en kijken tegelijk


FransDHT

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Toch maar even een speciaal draadje hiervoor. Ik heb de Technisat HD S2 gekocht in de veronderstelling dat ik kan opnemen en kijken/zappen tegelijkertijd. Voor dat doel heb ik er een Aston dual bij gekocht. Als ik dat niet zou kunnen zou ik erg balen en een ruil overwegen. Als ik dat niet zou kunnen, maar anderen wél, zou ik een verhaal richting mijn leverancier hebben.

 

Met mijn Technisat/Aston dual kan ik

- bv NL1 opnemen en dan NL2 óf NL3 kijken. dat zijn zenders binnen dezelfde transponder.

- Daarbuiten kan ik niet kijken, dus geen RTL, SBS, Discovery etc.

- Ik kan ook niet zappen tussen de verschillende zenders (NL2 en NL3 bv) die bínnen dezelfde transponder zitten

 

Ik heb een Technisat HD S2 met alléén een Aston Dual (2.18) en CD-kaart, een visiosat bisattelite met 4 quadlnb's (Astra's en hotbird), waarvan 2 kabels naar de technisat gaan.

 

E'n van de deelnemers hier, Mouse1277, kan wél zappen tussen alle CD-kanalen terwijl hij NL1 opneemt. Wat mij opviel is dat hij naast de Asdton dual met CD een mediaguard met TVV-basispakket heeft (waarin o.a. NL1). Het kan dus zijn zijn TVV-kaart NL1 decodeert, terwijl hij met de CD-kaart de CD-zenders kijkt. Graag zie ik dat bevestigd/ontkend.

 

Graag hoor ik ook de ervaringen van andere bezitters van de HD S2 op dit gebied.

 

Alvast bedankt

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een tussenstand. Ik weet van 3 gebruikers hier op het forum:

 

- Mouse1277: heeft uitgebreide mogelijkheden, maar het is nog onduidelijk of zijn uitgebreide mogelijkheden worden veroorzaakt door zijn TVV-kaart

- Frank2: heeft maar één satkabel naar z'n HD S2, dus heeft sowieso geen uitgebreide mogelijkheden

- Exciter: heeft z'n duo lnb's nog niet geïnstalleerd, dus ook maar één satkabel, zie Frank2, maar zal zodra dat wél zo is laten weten wat zijn bevindingen zijn

 

Zijn er niet meer gebruikers hier?

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi,

 

Heb eindelijk een antwoord gekregen van Technisat op mijn vraag of er ooit een update komt voor dit probleem (want ik vermoed dat het een probleem is, hoewel mouse1277 nog niet heeft gereageerd). Het eerste antwoord (maar eigenlijk geen antwoord) was dat ik dan een extra CAM en CD-kaart moest gaan kopen. Na aandringen was het antwoord een standaard: we werken continu aan verbetering van onze producten, maar kunnen niet zeggen of de door u gewenste faciliteit in de toekomst gehonoreerd wordt.

 

Kortom, ik moet een ander receiver kopen die dit wél kan óf ik moet een extra CAM met CD-kaart kopen.

 

Ik heb ook nog aan cardsharing zitten denken, maar daarover heb ik (als leek) nog niets begrijpelijks kunnen vinden, behalve dat het binnenshuis legaal zou moeten zijn. Maar of dit met de HD S2 mogelijk en rendabel is?

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...