Ga naar inhoud


Laptop werkt goed niet op plasmascherm.


Fiene56

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Mijn laptop Acer 1520 werkt niet op mijn plasma.(windows xp home) Als ik de vga kabel aansluit start ie mooi op met alles erop en eraan. Ook op het plasma scherm. Als ie doorgestart is zie ik ook keurig het buroblad. echter zonder iconen. als ik een programma start gaat dit als van ouds op de laptop, echter op het scherm van de plasma blijft gewoon het buroblad staan zonder iconen dus alleen het achtergrondplaatje.Bij het opstarten zie je wel alles. iemand enig idee. heb zelf alles al geprobeerd bij de scherminstellingen.oh ja, ik heb de Samsung PS-50A550.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar zie je je muis?

 

Als je deze op 1 van de 2 schermen ziet (je lap scherm of je plasma) probeer deze dan eens naar de andere toe te bewegen via alle kanten en hoeken. Als het goed is kun je ergens naar het andere scherm toe 'glijden'.

 

Als dit het geval is dan staat je VGA uitgang ingesteld als 'Extend Desktop'. Dit is een standaard functie op laptops.

 

Wat je doet is je zoekt op een knop op je laptop een icoontje/afbeelding op wat het beste valt te omschrijven als een:

 

rechthoekje met aan weerskanten een verticaal streepje (waarschijnlijk is dit geheel omkaderd). |[]|

 

Deze staat waarschijnlijk onder een van de Functie toetsen (F1 tot F12) en het lijkt, met een beetje fantasie, op een monitoortje.

 

Zoek vervolgens de knop FN (ook waarschijnlijk omkaderd en waarschijnlijk tussen je CTRL en Windows toetsen)

 

Houdt FN ingedrukt en druk dan 1 maal op de 'monitor' toets.

 

Als het goed is zal je beeld nu wijzigen. Meestal heb je 4 instellingen.

 

1. Alleen Laptop scherm

2. Alleen VGA poort

3. Beide identiek aan elkaar

4. VGA als verlenging van desktop

 

Hoop dat het helpt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan weet ik nu bijna zeker dat je je VGA uitgang als verlenging van je desktop ingesteld hebt staan.

 

Als ik je een tip mag geven,

 

Je kan nu verschillende programma's op zowel je laptop als je plasma afspelen. Bv op Lap je HTML editor en op Plasma je Photo editor. Dit werkt allemaal leuk en aardig maar oh wee als je vergeet alles terug te 'schuiven' voordat je je plasma afkoppelt...

 

Meestal onthoudt je laptop (of liever gezegd windows) dat je je photo editor op je plasma geopend had staan. En nu zonder je plasma aangesloten te hebben kun je deze dus niet meer zien...

 

Ik vermoed dat dit niet je bedoeling is maar je meer films wilt afspelen via laptop op plasma. Maar voor het geval dat is mijn 'tip' dus om goed in de gaten te houden wat je doet en waar je je programma's laat staan in 'Extend Desktop' mode.

 

(p.s. als je op je bureaublad klikt met je rechtermuisknop en kiest voor 'eigenschappen' om vervolgens het tabblad 'instellingen' te openen zul je je beide 'monitors' zien staan. Zoals ze hier naast elkaar staan zullen zij ook werken in 'Extend Desktop' mode. Dus als je ze naast elkaar hebt staan kun je bij de ene rechts het scherm af en bij de andere links om zo 'over te lopen' naar elkaar. Als je nu in deze tab 'instellinge' 1 van de 2 monitoren met je linkermuisknop aanklikt (en vasthoudt) kun je ze verslepen om anders aan elkaar te maken)

 

Ik hoop dat ik nog een beetje te volgen ben.. smirk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...