Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
OebeleUitMarum

[TF7710 HDPVR]TAPs die werken ?

Aanbevolen berichten

Beste experts,

ik zie allemaal leuke berichtjes over TAPs voor de 5xxx serie en 6xxx serie; bestaat er ook zoiets voor de 7710 ?

Met name dan het automatisch decoderen van gecodeerde opnames 's nachts....

alvast dank!

Groeten,

Oebele

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@OebeleUitMarum, tot op heden ondersteund de 77xxhd en hsci geen taps, en die zullen er ook waarschijnlijk niet komen. De source codes die daarvoor nodig zijn zijn niet vrijgegeven door Topfeld. Voor oa de 5xxxpvr zijn die source codes wel vrij, op die manier zijn er veel taps ontwikkeld in de loop van de tijd door de diverse gebruikers. smile

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast flats

ik zat er aan te denken om een 7700 te kopen maar als ik dit lees dan denk ik toch maar niet

wat maakt de 5XXX serie nou zo mooi en anders de TAPS

dit is een gemiste kans voor topfield jammer maar waar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@flats, dat vind ik geen echt argument om deze ontvanger door het ontbreken van taps niet te kopen. Als je nu eens geen 5xxxpvr gehad had, dan had je de taps toch ook niet gemist? Lees de reviews van de gebruikers maar eens, een echt gemis vinden de meesten het niet smirk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik de TF5000 niet had gehad dan was ik inderdaad minder kritisch over mijn nieuwe aankoop geweest. Ik vraag me echter af hoe de eigenaar van een TF7700 reageert als hij een maand na het opnemen van een programma merkt dat deze opname die niet automatisch gedecodeerd en dus niet meer af te spelen is.

(Hopelijk gaat mij iemand vertellen dat ik dit fout heb en krijg ik een uitleg hoe ik de niet geheel of gedeeltelijke gecodeerde opnames toch "vrij" krijg op de HDD krijg zonder handmatig elk programma afzonderlijk te kopiëren tijdens de uren dat ik niet naar de TV kijk.)

Groet,

Marcel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met name dat decoderen zit mij ook een beetje dwars: hiervoor had ik een eycos 60.12; het mooie van dit apparaat was dat ie 's nachts automatisch ging decoderen;

Ik heb de 7710 nog niet een maand maar klopt het dan inderdaad dat ik na een maand de nog-niet-gedecoreerde opnames niet meer kan zien ? (ook al heb ik nog een canal digitaal kaart).

Alvast dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: Marcel62

(Hopelijk gaat mij iemand vertellen dat ik dit fout heb en krijg ik een uitleg hoe ik de niet geheel of gedeeltelijke gecodeerde opnames toch "vrij" krijg op de HDD krijg zonder handmatig elk programma afzonderlijk te kopiëren tijdens de uren dat ik niet naar de TV kijk.)

Groet,
Marcel

Dat decoderen is inherend aan het door CD gebruikte codeer systeem. Zou deze provider niet iedere maand zijn codering veranderen dan hoefde je ook niet te decoderen. :D
Dat kan een fabrikant(Topfield) niet weten natuurlijk wink
En wat is het probleem, als je een programma opneemt programmeer dan gelijk het decoderen op een nachtelijk tijdstip mee. Ja en dat de EYCOS dat wel deed is mooi natuurlijk, alleen is die fabriek nu failliet en de Topfield (nog)niet cry

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: Sjaak(k)

En wat is het probleem, als je een programma opneemt programmeer dan gelijk het decoderen op een nachtelijk tijdstip mee. Ja en dat de EYCOS dat wel deed is mooi natuurlijk, alleen is die fabriek nu failliet en de Topfield (nog)niet cry

Sjaak,
ik was verbaasd door de mogelijkheid van het decoderen op nachtelijk tijdstip: hoe doe je dit ? Ik kan deze optie niet vinden.....
alvast dank!
(en omdat eycos failliet is is een van de redenen dat ik ben overgestapt :-) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat mee programmeren 's nachts kan ik ook niet ontdekken. Ik zou zeer dankbaar zijn voor een uitleg. Kan dit dan ook voor de 7700?

Gr,

M.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: OebeleUitMarum

Ik kan deze optie niet vinden.....

Ik ook niet @OebeleUitMarum moet ik tot mijn schande erkennen blush Zelf ben ik zo verweven met de mogelijkheden van mijn onvolprezen 5500pvr dat ik er vanuit ga dat dit met de 77xx ook gaat. Dan is idd een "tap" of een functie die dat regelt een gemis. smirk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan mijn vraag: hoe komen dit soort wensen (eigenlijk must voor nederlandse gebruikers) terecht bij Topfield ?

Het is toch eigenlijk wel heel apart dat je een opname die je binnen de maand niet handmatig hebt gedecodeerd niet meer kunt bekijken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

He Sjaak,

natuurlijk kan dat maar ik dacht dat er misschien gecoordineerde akties bestonden vanuit een soort gebruikersgroep....

ik zal er een email aan wagen!

Groeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen