Ga naar inhoud


Regelgeving in the UK


pandit

Aanbevolen berichten

Hi allemaal.

 

Ik ben hier in Engeland bij een kennis om oa een schotelsetje op te zetten voor Astra-Hotbird. Ik zie hier alleen van die kleine ovale Sky setjes, en heb het donkerbruine vermoeden dat Sky hier een monopolite heeft op dit gebied en dat het plaatsen van een andere schotel verboden is. Ik las ook zoiets op een collega satellite forum hier. Ik kan ook geen satelliet winkel vinden in de buurt van Birmingham zoals wij in Nederland kennen, Indien iemand een adresje weet dan graag een PM (in verband met de regels hier). Is iemand bekend met de schotel-ontvangst situati alhier?

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: WPW
Men neme een triax 60cm en een 3in1 houder, as1/2/3 erop, alles zwart verven en de sky stikker van de skydish overzetten, skydish de vulisbak in, geen hond die daar het verschil ziet.

Op een Triax 54cm kreeg ik m'n LNB's bij lange na niet dicht genoeg bij elkaar voor 4 graden verschil, dus dit gaat niet lukken denk ik.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou een mooie boel worden als een of andere aanbieder gaat bepalen wat voor schoteltjes je aan de muur mag hangen. Zou net zijn alsof bijvoorbeeld een kabelaanbieder gaat zeggen welke ontvanger je moet gebruiken (oeps, wacht ff... :D) Dat het gros van de Britten regionaal wil denken en de mogelijkheden van een uitgebreide satellietinstallatie niet kent of waardeert, is hun probleem.

 

Uiteráárd mag je hangen wat je wil, er kunnen hoogstens beperkingen zijn zoals die hier in België, waar je voor schotels groter dan 120 cm een bouwvergunning moet aanvragen (en ik vrees dat de overheid geen poot zou hebben om op te staan als ze zo'n vergunning zou weigeren...).

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Er is een duo voor 60cm, as2 zit er dan zo naast.

De vraag is, past dat? De LNB's zitten dan heel dicht bij elkaar, mogelijk te dicht. Hotbird + Eurobird 9 kon ik op mijn 54cm Triax echt op m'n buik schrijven.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben wat gaan kijken en zie sporadisch wat andere schotels dan van SKY. Ik denk dat voor 99% van de engelsen het SKY aanbod voldoende is, dit is in feite alles op de ASTRA2 waarvan het commerciele pakket gewoon via de skybox te bekijken is, voor een klein bedrag extra gaan nog meer kanalen open, Na flink googelen toch nog 2 satzaken kunnen vinden in Birmingham, die breng ik morgen even een bezoekje, wordt vervolgd.

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...