tesrik Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 MOTECK SG-2100A rotor--krijg hem niet aan de praat met mijn dm800 .heb wel astra 19.2 maar draaien hoo maar (welke instellingen) met mij dm7000s doet ie het wel image: gemeni 3.70 groetjes rik
cor11 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 instellingen op simpel rotor lengte graad breedte graad invullen en dan een goede zenderlijst zoeken daarzit meestal het probleem van het niet of verkeerd draaien geloof me ben er ook mee aan het stoeien geweest gr cor
tesrik Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 welke zederlijst gebruik jij ? heb de laatste van rudy groetjes rik
mobieltje Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Origineel bericht van: cor instellingen op simpel rotor lengte graad breedte graad invullen en dan een goede zenderlijst zoeken daarzit meestal het probleem van het niet of verkeerd draaien geloof me ben er ook mee aan het stoeien geweest gr cor De zenderlijst heeft niks met het goed draaien van de motor te maken. Je kan zelf een 4 LNB lijst en b.v. ook de wavefrontierlijst van Henksat gebruiken als draaibare lijst. Draaien doet de motor en ook naar de juiste positie, het enige probleem dat dergelijke lijsten hebben is dat de satellieten niet als groep bij elkaar staan, daardoor gaat de motor meer draaien tijden het zappen binnen een bouquet. Grts.
Henksat Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Origineel bericht van: mobieltje De zenderlijst heeft niks met het goed draaien van de motor te maken. Eindelijk één die het snapt. Blijft een hardnekkig misverstand. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
tritium Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: mobieltje De zenderlijst heeft niks met het goed draaien van de motor te maken. Eindelijk één die het snapt. Blijft een hardnekkig misverstand. bij mij was het wel degelijk door de zenderlijst gekomen. na fabrieksinstellingen draaide hij pas weer.
mobieltje Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 Origineel bericht van: tritium Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: mobieltje De zenderlijst heeft niks met het goed draaien van de motor te maken. Eindelijk één die het snapt. Blijft een hardnekkig misverstand. Bij mij was het wel degelijk door de zenderlijst gekomen. na fabrieksinstellingen draaide hij pas weer. In iedere motor die je koopt zitten de satellietposities op een bepaalde volgorde, hoe die volgorde is, is bij iedere motor anders, als je handmatig de satellietinstellingen gaat wijzigen en opslaan, verander je de standaard fabrieksinstellingen, die gegevens worden dus in de motor opgeslagen, op een Moteck SG2100A kan je wel tot 60 satellietposities opslaan. Maar als je met USALS en Goto X gaat werken, gaat alles automatisch. Werkt de motor niet goed, dan kan je deze herstellen door hem terug te zetten naar de fabriekinstellingen, eigenlijk is dat een reset van de motor. Nogmaals de zenderlijst heeft totaal niets met de motorsturing te maken. Grts.
Gast 1664 Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: mobieltje De zenderlijst heeft niks met het goed draaien van de motor te maken. Eindelijk één die het snapt. Blijft een hardnekkig misverstand. Dan is mijn snappertje nu van slag. Vaak zitten er 'fouten' in zenderlijsten omdat de maker andere satellietposities hanteert dan in de satellites.xml van de dreambox staan. Bijvoorbeeld 1 west in plaats van 0.8 west. De rotor draait toch echt voor geen meter naar een niet-bestaande satelliet.
looney2 Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 @ mobieltje:Nogmaals de zenderlijst heeft totaal niets met de motorsturing te maken @henksat:Eindelijk één die het snapt. Blijft een hardnekkig misverstand. @1664: Vaak zitten er 'fouten' in zenderlijsten omdat de maker andere satellietposities hanteert dan in de satellites.xml van de dreambox staan. Bijvoorbeeld 1 west in plaats van 0.8 west. De rotor draait toch echt voor geen meter naar een niet-bestaande satelliet. dus dan heeft (als ik het goed lees) satellites.xml HELEMAAL NIETS met de zender lijst te maken? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen