Ga naar inhoud


Overschakelen naar een HD zender


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een philips DSR7121 ( tv vlaanderen goedgekeurde HDTV ontvanger ) die bij zo een complete schotelset zit van tv vlaanderen. Heb dit nu al een week of 4 en werkt zeer goed. Maar sinds kort heb ik een probleem dat wanneer ik overschakel van een 19.2° zender naar een HD zender op de 23° oost dat ik voor 4 seconden ( kan meer zijn ook ) beeld heb en dan valt mijn signaal weg. Het rare is dan wanneer ik terug een zender op de 19.2° kies ( VTM of iets dergelijk ) krijg ik ook geen signaal meer. Ik moet dan het stopcontact uittrekken en terug insteken en dan heb ik opnieuw beeld, soms blijft het beeld dan maar het kan evengoed zijn dat het probleem opbieuw begint. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tuneboy
Hallo,
Maar sinds kort heb ik een probleem dat wanneer ik overschakel van een 19.2° zender naar een HD zender op de 23° oost dat ik voor 4 seconden ( kan meer zijn ook ) beeld heb en dan valt mijn signaal weg. Het rare is dan wanneer ik terug een zender op de 19.2° kies ( VTM of iets dergelijk ) krijg ik ook geen signaal meer. Ik moet dan het stopcontact uittrekken en terug insteken en dan heb ik opnieuw beeld, soms blijft het beeld dan maar het kan evengoed zijn dat het probleem opbieuw begint. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?
Alvast bedankt


Opvallend!

Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem op mijn Philips DSR2211

Zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1537419#Post1537419

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan volledige reset en dan nieuwe software ingeladen. Toen ik naar de service lijn van tv vlaanderen heb gebeld zeiden ze me dat ik waarschijnlijk nog een van de eerste series had en dat er daar nog problemen me waren. Hij wist mij ook te vertellen dat er een probleem zou zijn met de HDMI uitgang van deze ontvanger, ook de eerste serie maar daar had ik voorlopig geen last van. Ik moest hem gewoon terug sturen en ze gingen hem vervangen indien er idd iets hardwarematig fout me was.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...