virtua Geplaatst: 18 augustus 2008 Geplaatst: 18 augustus 2008 Situatie: DM500+ (2.0A voeding), Moteck SG-2100 A, Smart Titanium 0.2 db single LNB 2nd Edition,Triax TDS schotelantenne diameter 78cm, Gemini 4.40, alles nagelnieuw. Ik heb het volgende probleem: Ik heb de hele boel aangesloten en uitgericht. Alles ok! Heb Gemini 4.40 geinstalleerd. Zet er de settingslijst erin, geen probleem! Alle satellieten gefinetuned. Maar dan komt het. Na een stand-by periode of reboot, zegt hij: "draai naar 19.2gr". Hij ziet dus het kanaal niet, bijv. NED1. Terwijl de schotel nog geen mm is verdraaid. Verschrikkelijke waardes. Zet ik hem dan op een ander kanaal doet hij het nog steeds niet, pas na een aantal schakelingen doet hij het opeens, terwijl de rotor nog steeds op dezelfde positie staat. Ik vond dit een zeer vreemd verschijnsel. Dus andere image erin gezet. PLI iolite. Na alles weer gedaan te hebben, weer hetzelfde. Toen satmeter tussen kabel en LNB gedaan. Wat mij toen opviel was dat er geen voeding op de LNB stond. Want mijn meter deed het niet. Pas na een paar keer schakelen op de DB had ik opeens signaal. Wat kan dit zijn? Eerst dacht ik dat de DM500+ langer nodig had om op te starten dan mijn DM500S, maar als ik geen zenders schakel dan komt hij helemaal niet op. Ik heb de DM500+ ook al op mijn installatie gehad met dezelfde configuratie, maar hetzelfde probleem. Dus lijkt echt in de DB te zitten. Ik draai namelijk al jaren met een DM500S in exact dezelfde configuratie. En dat zelfs maar met een 1 A voeding. Dus zeg niet dat het niet kan of de DM500 te licht is want het werkt al jaren bij mij. Nu hoorde ik wel dat de DM500+ een diseq driver probleem had, is dat zo? Mijn vriend had namelijk met een nieuwe DM500+ en switch ook problemen op zijn wavefrontier met 4 koppen. Wie kent dit verschijnsel? Zit al wat jaren in het vak maar nog nooit gezien. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
Gast poktor Geplaatst: 18 augustus 2008 Geplaatst: 18 augustus 2008 Ik heb zelf iets vergelijkbaars gehad, maar dan met de standaard 1A voeding. De oorzaak is in dit geval overbelasting van de voeding, die hierdoor door de DB ontkoppeld wordt van de schotel. Mijn rotor bleek te zwaar te lopen en moest gesmeerd. Hierna trad het verschijnsel nog steeds af en toe op, waarna ik bij "die duitse electronica-postorder in Venlo" een 2A voeding heb gekocht. Geen problemen meer sindsdien. Misschien ten overvloede: Mijn DM500S liep af en toe, voornamelijk bij warm weer, nogal eens vast. Wanneer ik dan de behuizing voelde, bleek de DM500 flink heet te worden. Een aantal weken terug heb ik daarom mijn DM500 van een kleine fan voorzien, die koele lucht in de behuizing blaast. Sindsdien draait mijn Dreambox zonder problemen!
virtua Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 Hoi poktor, hier betreft het een 2A voeding, dus lijkt me geen probleem. Rotor is splinternieuw, dus te zwaar lopen kan hij ook niet doen. Mede omdat ik de DB ook op mijn eigen installatie heb gehad die normaal op een DM500S 1A staat te draaien. Lijkt me echt een driver probleem of gewoon een kappotte DM500+! Mijn DM500S heeft nog nooit warmte problemen gehad, maar deze staat ook eigenlijk altijd vrij en kan zijn warmte perfect kwijt. Maar bedankt voor het nadenken, anders nog iemand? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
mebo870 Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Ik heb hetzelfde al een paar maal gezien, deze zijn toen naar dream voor reparatie gegaan en het bleek telkens om een defecte transistor te gaan. Als ik u was zou ik er toch eens mee naar de dealer gaan. The key to happiness. Stay away from idiots
virtua Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 Hoi mebo, Kijk dat is duidelijke taal. Bedankt voor je reactie. Ik ga gelijk contact opnemen met de leverancier. Nog andere reactie's of mensen met hetzelfde probleem hoor ik graag!!! CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
tritium Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 heb je al een factory reset geprobeerd?
virtua Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2008 begonnen vanuit een clean install. Factory resets, alles. Denk dat het echt een DB probleem is! Als niemand anders het probleem hier heeft moet het haast wel een DB probleem zijn. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
virtua Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Nou eindelijk terug mijn DB! NA 8 WEKEN!!!!! En wat denk je, ze hebben de software geupdate!!!!! Dat kan ik dus zelf ook wel. Maar toch, ik aan de slag en wat denk je!! Nog steeds hetzelfde. Iemand nog een idee? Bedankt Dream-multimedia. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen