Ga naar inhoud


[DM7025] Interlaced scherm op 37" LCD scherm


Gertitombo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe samsung A656 37" lcd scherm. Onwijs mooi scherm, echter:

 

Bij snel bewegende beelden zie ik dat interlacing erg duidelijk aanwezig is. Heeft iemand ook dit probleem? Het beekd is niet schokkerig, maar je ziet duidelijk de interlacing.

Is dit te verhelpen met nieuwe/aangepaste driver?

 

Ergens op het forum heb ik gelezen dat je een downgrade moet doen van een driver uit oktober 2007?

 

Graag jullie ideeen/oplossingen.

Volgens mij ben ik niet de enige.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou denken dat dat aan de TV ligt. De uitzending is immers interlaced, het is de taak voor de TV om dat recht te breien als hij geen interlaced signaal kan weergeven. Misschien eens in de menu's van de TV bladeren of er een deinterlacing instelling is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

MiLo,

 

Dank je wel voor je antwoord. Deze samsung heeft een van de beste deinterlace onboard en daar ligt het niet aan.

Met vlc zie ik hetzelfde verschijnsel, ook als ik Deinterlace en beide op BLEND heb gezet.

 

Ik zal verder zoeken en denk zelf dat het aan een driver ligt. Je ziet alleen de deinterlace stukje met zeer snel beeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gertitombo
Met vlc zie ik hetzelfde verschijnsel, ook als ik Deinterlace en beide op BLEND heb gezet.


Dan ligt het dus niet aan de driver. Als je met VLC speelt, dan wordt de video door VLC gedecodeerd en niet door de dreambox. De digitale data wordt zonder wijziging doorgestuurd naar je PC.

Overigens, ik zie die effecten ook met VLC, met "Blend" wordt het stukken minder maar het blijft aanwezig.

Op mijn (CRT) TV zie ik geen interlacing artefacten. Da's logisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt allemaal niet uit.

 

Interlacing is een techniek waarbij onomkeerbaar informatie verloren gaat. Zolang het beeld niet teveel beweegt kun je het aardig rechtbreien met een deinterlacer, maar bij veel beweging houdt het gewoon op, geen enkele deinterlacer kan informatie erbij "verzinnen" die er niet (meer) is, klaar.

 

Zolang je op een CRT kijkt valt het niet zo op, gezien de aard van de beeldopbouw, maar met een LCD/Plasma loop je echt tegen de problemen van interlacing aan.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een zeer ervaren video editor, en weet genoeg over deinterlacen dat er niets verloren gaat bij correcte processing. Op mijn 42" plasma zie ik ook totaal geen deinterlace artefacten of schokkerigheid. Alleen bij overschakelen naar een andere zender zie ik zeer kort interlaced beeld, maar dat zag ik ook op mn oude 70 cm crt, verder zie ik het nooit.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks.

 

De eerste 0.5 sec zie ik het ook met switchen van kanaal. Op andere fora's komt dit probleem ook voor en het heeft te maken met:

 

* cpu

* video chip (vooral met broadcom chips) zoals sky boxes.

* processing van beeld via drivers

 

In het weekend zal ik me er mee bezig houden.

Wordt vervolgt.

 

@dagg, jij gebruik toch dm 7000? Toch andere drivers?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gertitombo
@dagg, jij gebruik toch dm 7000? Toch andere drivers?

jah klopt natuurlijk, maar ik reageerde meer op de tv-kant. een driverprobleem kán best...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Gertitombo
op 26 aug 2008 is er een update van dreambox-dvb drivers uitgebracht en heeft mijn probleem opgelost.
Er is een echte vertraging waar te nemen bij verwisselen van kanaal. Het beeld is weer super.

Aanrader....


Excuses, ik zie de edit knop niet. De ene laatste zin is niet ok ;-) moet nog goed wakker worden.

Er is geen vertraging waar te nemen bij verwisselen van kanaal. Het beeld is weer super.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...