Ga naar inhoud


Ongevraagde operatorlogos ontvangen via mobiel


hgroen

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen krijg ik ook ongevraagd en zonder dat ik me ergens voor heb opgegeven "operator logos". KPN kom me eerst geen nummers geven maar na een aantal malen emailen heb ik het volgende van hen ontvangen.

 

De dienstaanbieder die u de sms-jes stuurt is Netsize, tel 0900-0400680, Rivium Quadrant 81 - 2909 LC CAPELLE a/d IJSSEL. De verkorte kiescodes van de sms waar u voor bent aangemeld zijn 4747 en 6363.

 

Als je het nummer belt krijg je te horen kies een toestelnummer en sluit af met een # kosten 80 Eurocent per minuut. Verder kom je dus niet. Het is belachelijk dat men zo maar iemand z'n telefoonnummer kan sms'sen en geld kan berekening voor zaken waar ik me niet op geabonneerd heb en ook niet om verzocht heb.

 

Wel heb ik het volgende gedaan want kennelijk schijnt dat de enige manier in Nederland te zijn om zo iets te voorkomen en dat is gebruik te maken van: www.smsdienstenfilter.nl

 

Hier kun je volgens mij zulke smsdiensten blokkeren. Maar ik blijf het belachelijk vinden dat men hier gebruik van zou moeten maken om van hoge telefoonrekening gevrijwaard te blijven.

 

Zo juist gekeken op de website van www.netsize.nl hier het volgende telefoonnummer gevonden: 010-4378788. Een dame aan de lijn gehad en zij kon mij precies vertellen dat ik ondertussen 4 maal een sms gehad had en die kosten mij dus 0,92 per logo. Ook vertelde ze mij dat ze als gateway diende voor de firma Abor Creative. Die dit deed met de nummers 6363 en 4747. Zij vertelde me een stop bericht te kunnen zenden naar Abor. Verder gaf zij een website www.sms3311.nl en het telefoonnummer 0900-0400680 (kosten € 0,80 pm).

 

Via de site van de Vara, kassa zie je meerdere slachtoffers. Ik heb me nooit ergens voor een dienst opgegeven en ook nooit een ringtone aangevraagd dus hoe is zoiets dan toch mogelijk.

 

Hoe kunnen we eventueel de kosten terug krijgen?

 

De enige manier om hoge telefoonrekeningen tegen te gaan (bij sommige meer dan 300,00 per maand) is gebruik te maken van www.smsdienstenfilter.nl. Voorzover ik weet schijnt dit te werken.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...