Ga naar inhoud


[all] Welke 2e box voor CS (intern)?


*cbr*

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM7000 voorzien van een c+ abbo.

Nou wil ik op de slaapkamer een (zap)box neerzetten omook daar te kunnen kijken.

Welke no-nonsense box komt hier het beste voor in aanmerking?

 

niet nodig:

Hdd

Hd

Hdmi

 

wel nodig:

Lan

Scart

 

Kan deze box aan dezelfde schotel als de DM7000? en hoe werkt dit dan met Diseq?

 

Groeten

"Dreambox DM7000S, Triax 60cm"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: *cbr*
Kan hij dan op dezelfde schotel? of moet er een 2e aan de muur?

Als je echt onafhankelijk van elkaar wilt kijken, zou ik voor een LNB gaan met 2 uitgangen.
Het enige wat je dan moet doen is een extra kabel erbij naar de 2de receiver.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

onafhankelijk van elkaar kijken is niet nodig, we kijken of in de huiskamer of in de slaapkamer, ook opnemen gebeurdmaar zelden.

 

Ik vraag me alleen af of 2 x diseq sturingen elkaar niet in de weg gaan zitten.

 

Ik begrijp dus dat het wel mogelijk is om de 2e ontvanger aan de extra F-aansluiting van de 1e box (DM7000) te koppelen, of heb ik dat mis.

"Dreambox DM7000S, Triax 60cm"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha *cbr*,

 

eigenlijk geen antwoord op je laatste vraag (daar heb ik namelijk geen ervaring mee), maar meer een tip:

op de twee ontvangers tegelijkertijd kijken zal wellicht niet voorkomen, maar het kunnen bedienen van twee tuners onafhankelijk schept wel de mogelijkheid om een programma te kijken en een ander op te nemen in het spaarzame geval dat er 2x wat interessants is ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vraag me alleen af of 2 x diseq sturingen elkaar niet in de weg gaan zitten.

Als je op je 2de receiver ook naar 2 verschillende satellieten wilt kijken (dus 2x een LNB met 2 uitgangen), dan zet je voor iedere receiver een aparte Diseqc-switch en krijg je geen problemen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over een disecq: heb je meerdere LNB's dan?

 

Meerdere disecs zitten elkaar overigens niet in de weg hoor. Je krijgt 1 diseqc schakelaar per ontvager. Aan de schakelaar kun je meerdere LNB's koppelen dus meerdere satelieten ontvangen.

 

Dat doorlussen heeft als nadeel dat je moet kijken naar de ingestelde transponder op de box waar de kabel vanaf de disec/lnb hebt aangesloten. Ik zou als het mogelijk is ook een lnb nemen met dubbele uitgang en 2 kabels trekken.

 

 

Origineel bericht van: *cbr*
onafhankelijk van elkaar kijken is niet nodig, we kijken of in de huiskamer of in de slaapkamer, ook opnemen gebeurdmaar zelden.

 

Ik vraag me alleen af of 2 x diseq sturingen elkaar niet in de weg gaan zitten.

 

Ik begrijp dus dat het wel mogelijk is om de 2e ontvanger aan de extra F-aansluiting van de 1e box (DM7000) te koppelen, of heb ik dat mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Diseq rotor dus geen switches voor verschillende lnb's

Een extra kabel trekken is haast niet te doen omdat de schotel aan de schuur hangt en de kabel ten tijde van de aanleg van de tuin onder de bestrating is gelegt.

 

De nieuwe situatie is echt dat alleen box1 of box2 word gebruikt.

 

"Dreambox DM7000S, Triax 60cm"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je inderdaad doorlussen; of zoals je eerder zelf al zei een 2e schotel aan de muur. Heb ik ook gedaan; voor beneden een draaibare schotel en voor boven een kleinere 2e vaste schotel. Werkt super en geen last van elkaar. Zoals gezegd vind ik het lastig dat je naar dezelfde transponder moet kijken dus is je zapgebied (ik weet niet of dit een woord is maar oke) op de 2e box zeer beperkt.

 

Dus ik zou zeggen veel sterkte met beslissen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor het meedenken.

 

Ik ben even aan het testen geweest met een 2e DM7000 aangesloten op de coax uitgang van de 1e DM7000.

Dit werkt wel alleen waar ik al bang voor was is dat op het moment dat de rotor aangestuurd word de andere box een soort diseq disable krijgt en ook niet meer hieruitkomt.

Na het loskoppelen van de coax hersteld de boel weer.

 

Dit is echter geen optie voor mij.

 

Ik ga verder met brainstormen.

 

THNX

"Dreambox DM7000S, Triax 60cm"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...