Ga naar inhoud


[TF 5000 CI Plus] Klok probleem


HenkieZwenkie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een aantal maanden geleden heb ik een probleem gehad met de klok van mijn receiver. Dat heb ik hier toen gemeld op het forum. Op willekeurige tijden op de dag sprong de klok terug op 00.00 uur en begon dan weer opnieuw te tellen.

 

Ook wanneer ik de timer instelde schakelde de receiver zich niet uit na de opname en soms ook niet aan op de juiste tijd.

 

Ik heb nu echter de oplossing gevonden zo lijkt het en die wil ik jullie meededelen.

 

Ik had een Disecq switch van het merk Digitality tussen de receiver en mij 2 lnb's voor astra 1 en 2. Momenteel heb ik nu 4 lnb's voor astra 1, 2,3 en HB met een nieuwe Triax Diode switch. De recever heeft nu al 2 dagen gelopen zonder problemen met de klok en ook de timer werkt nu probleemloos. Op de juiste tijden schakelt hij in en weer uit. En ook wordt de klok niet meer gereset. Blijkbaar is er dus niets mis met de receiver, alleen de TF 5000 en mijn Vantage receiver vertoonden deze kuren niet met een Digitality disecq switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak,

 

De monteur die de switch heeft opgehangen merkte dat er op de oude switch een soort lekspanning zat, want alle ontvangers stonden in standby en toch merkte hij spanning op de diseqcs. Daarom adviseerde hij de fconnector te aarden. Dit moet ik nog doen. Op de nieuwe diseqc staat geen spanning wanneer de tuners is standby staan zo heeft hij gemeten. Mijn tuner reageert nu nog steeds normaal ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad met dit type ontvanger (althans een klant van mij). Alleen werd hier geen diseqc gebruikt, maar werd de ontvanger rechtstreeks verbonden met een philips single lnb.

Het probleem kon de leverancier niet oplossen, de ontvanger is 2 maal 'gerepareerd' zonder resultaat. Tenslotte is de ontvanger teruggenomen door de leverancier en heeft mijn klant een ander type ontvanger uitgekozen.

vu+ duo en vu+ zero OpenPli - Triax88 - SG2100A (42oost/58west) - Triax55, diseqc 1.0 en 1.1 switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...