Ga naar inhoud


samba mount in fstab


lanner

Aanbevolen berichten


Beste,

 

bij mij ziet een mount regel er ongeveer zo uit:

 

//192.168.1.4/share /home/lanner/nslu cifs auto,credentials=/root/.smbcredentials,workgroup=HOME,gid=smb,uid=1000,file_mode=0770,dir_mode=0770,rw,iocharset=utf8 0 0

 

 

waarbij /root/.smbcredentials de volgende lijnen bevat:

 

username=jouw_nslu_username

password=jouw_nslu_pawswoord

 

Mvg,

 

Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is nog niet gelukt hier mijn samba config mischien staat daar iets fout

 

 

Code:
[global]workgroup = mshomeserver string = nslulocal master = nodomain master = nopreferred master = nopassword server = Noneguest ok = yesguest account = davesecurity = SHAREdns proxy = no[share]path = /home/dave/guest ok = yeswriteable = yescreate mask = 0777

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo doe je het niet met NFS en zet je het te delen path in de export op de NAS ? Die kan je nl. ook nog steeds in de /etc/fstab op je pc zetten. Het kan kan ook met samba maar NFS is, en dus ook bij mij op de NAS, veel sneller.

 

In [global] hoeft "password server = None", "guest ok = yes", "guest account = dave" niet te staan en of ze in [global] werken geen idee.

 

Ik heb het volgende bij een share staan maar op die laaste / in het path na ziet het er goed uit (de / aan het einde dus even weghalen).

Hier is mijn voorbeeld:

Code:
[Public]        comment = Public share!        path = /home/samba/public        writeable = yes        guest ok = yes        create mask = 0777        force create mode = 0777

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...