Ga naar inhoud


2lnb's op 1 schotel


Gast Sefje100

Aanbevolen berichten

Beste leden van sat4all,

ik heb een klein probleem met m'n satelliet het probleem is:

ik heb 2 lnb's en 2 schotels een schotel is 110cm voor TURKSAT 2A/3A en de andere schotel is 80cm voor HOTBIRD(6. Dus heb ik een splitter gekocht maar in die splitter zitten 3 gaten 2 out en 1 in maar wat ik niet snap is hoe kan het dat er in alle 3 de dingen gaten zitten ik bedoel bij out horen 2 gaten maar bij in toch een ding die naar buiten steekt om vast te maken aan de ontvanger maar moet je dan een klein kabel knippen en bij in steken en de andere stuk in de ontvanger dat wist ik niet dus heb ik teruggegeven waar ik het gekocht had. die man gaf me een ander ding waar 2 gaten inzitten dat is goed maar de in kant heeft een ding die naar buiten loopt om vast te maken aan de ontvanger maar deze heb ik aangesloten en ik zet turksat erop het doet prima maar als ik dan hotbird bij schakel gaat turksat weg waar ligt dit aan moet ik in de ontvanger iets aan de instellingen veranderen of is het een verkeerde ding of moet ik dat ding wat ik eerst had weer kopen en stukje kabel knippen en zo vastmaken ofzo als iemand mij er mee kan helpen zou het erg fijn zijn.

Sef

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik neem aan dat je niet bedoelt een splitter maar een disecq schakelaar.

Dit betekend dat je in je ontvanger de instelling moet veranderen zodat deze schakeld tussen de ene en de andere schotel.

Op je schakelaar staat wel welk type je hebt dit stel je dan bij je ontvanger in.

Vermeld bij dit soort vragen ook precies wat je hebt gekocht en wat voor soort ontvanger je gebruikt. En welkom op dit forum

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...