Ga naar inhoud


PVR5020 - Geen signaal


Gast michiellpvr5020

Aanbevolen berichten

Gast michiellpvr5020

opstelling : PVR5020 + 4 lnb's

 

Zappen tussen astra 1 en astra 3 gaat zonder problemen.

zodra ik wil zappen naar astra 2 of hotbird komt de PVR5020 in 99% van de gevallen met "Geen signaal". Zap je dan terug naar astra 1 of 3 dan is daar ook geen signaal meer.

Enige oplossing is om de PVR5020 uit te zetten en weer aan en dan is er weer signaal op astra 1 en astra 3.

Dit truukje gaat helaas niet op bij astra 2 en hotbird.

 

Nu het vreemde. Trek ik de coax kabel uit de ontvanger en doe ik hem er weer in dan heb je in 50% van de gevallen wel signaal op astra 2 en hotbird.

 

Wie heeft er een idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hallo Allemaal,

 

ik heb een vergelijkbaar probleem:

de PVR5020 werkt zover ik kan zien naar behoren, maar ik heb 0,0 signaal op de satellieten. Als ik een oude ontvanger aansluit heeft deze wel signaal.

 

Daar ik dacht aan het voedingsprobleem heb ik alle Elco's vervangen. Daarna apparaat weer aangesloten aan LNB, helaas... nog steeds geen signaal....

 

Iemand een idee?

Ik denk dat deze anders de schroothoop op gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jargo
Hallo Allemaal,

ik heb een vergelijkbaar probleem:
de PVR5020 werkt zover ik kan zien naar behoren, maar ik heb 0,0 signaal op de satellieten. Als ik een oude ontvanger aansluit heeft deze wel signaal.

Daar ik dacht aan het voedingsprobleem heb ik alle Elco's vervangen. Daarna apparaat weer aangesloten aan LNB, helaas... nog steeds geen signaal....

Iemand een idee?
Ik denk dat deze anders de schroothoop op gaat..


Heb je mischien per ongeluk de voeding voor de LNB uitgezet?
Lijkt een inkoppertje maar heb zelf ook al eens met dit probleem gezeten en toen bleek (na een half uurtje schelden en vloeken) de voeding voor de LNB dus uit te staan crazy, hoe dit kan snap ik nog steeds niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee denk dat het wat anders is, had dit al eens gepost en zie daar een antwoord:

 

dirk28:

ik heb het hier ook gehad dan is de level 0% en kwaliteit 0%

dat zit niet in de voeding, maar op het mainboard de 22kz schakelpuls v/h en oscileert dus niet meer en waarschijnlijk wel gewoon 18v op de uitgang van de tuner. in dat geval moeten er een paar smd componenten vernieuwd worden.

---

 

Maar goed om weer componenten te vernieuwen zie ik niet zo zitten. Dan maar op zoek naar een vervanger!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...