Ga naar inhoud

[DB600] Geen signaal. Ook niet na verwisseling andere schotelopstelling

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dreambox van mijn dochter(A) heeft opeens geen signaal meer, snr 64% en een BER ver over de 20000. Mijn andere dochter(B) met een dreambox500 welke samen een schotel met 1 lnb (astra 19,2) en dubbele uitgang deelt heeft wel gewoon ontvangst.

Dus dreambox van dochter A bij dochter B gezet en zij heeft ook beeld. Andersom hetzelfde verhaal, dreambox dochter B aangesloten op kamer dochter A geen ontvangst.

Het vreemde is dat als ik de kabel van de lnb verwissel van dochter A naar B, geen ontvangst, andersom ook niet.

Zelf heb ik een aparte schotel met 3 lnb en 2 maal dream7000.

Ook hier heeft de dreambox600 van dochter B geen ontvangst. Ik heb al nieuwe software erin gezet, nieuwe zenderlijst, niets werkt. Behalve als ik de dreambox (B) bij dochter A zet, dan heb ik wel ontvangst. Nieuwe kabel, helaas werkt niet. Ik heb al alles uitgewisseld. Ik heb de dreambox600 van dochter B voor de gein op mijn lnb hotbird aangesloten en tot mijn verbazing had ik beeld.

Ik weet het niet meer. HELP.

Geplaatst:

ik heb zelf ook een duo lnb met 2 ontvangers 1x dreambox 7020 en een xtreme,als ik de bij de xtreme de coax los gooi heb ik bij de dreambox ook niets.

het schijnt dat de dreambox heel gevoelig is wat betreft het signaal van de lnb.

Geplaatst:

Ik heb vandaag toch een nieuwe lnb met dubbele uitgang besteld. Vandaag nog eens de dreambox 600 bij andere dochter geprobeerd, en direct beeld. Indien dit ook niet werkt zal ik de voeding na laten kijken. Is deze makkelijk te vervangen, of moet dit toch door de vakman gebeuren.

Geplaatst:

Voeding is een losse voeding bij de DM600. (adapter)

Deze kun je gewoon los bestellen.

Je kunt hem ook opsturen naar dream maar dan ben je hem wel een aantal weken kwijt.

Geplaatst:

Bij het proberen met de dream600 bij mijn andere dochter heb ik inderdaad gebruik gemaakt van de voeding van de dream500. Ga ik dadelijk testen, betekent dat de voeding van de dream500 plus de dream600 op de kamer van dochter A zou moeten werken.

Geplaatst:

Het werkt, ik heb weer beeld met de voeding van de dream 500.

Daar kom je toch niet op dat er iets met de voeding is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen