Ga naar inhoud


(7025) steeds meer lipsync problemen (gemini)


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik krijg de laatste tijd steeds meer problemen met het geluid wat iets achterloopt op het beeld, nu wordt het toch wel storend. Helaas heeft Gemini niet de mogelijkheid een lipsync correctie uit te voeren zoals bij Pli.

 

Maar ik zit min of meer vast aan Gemini omdat ik al die mounts die ik heb maar niet voor elkaar krijg in Pli.

 

is er een andere oplossing? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een stomme vraag. Maar heb je op je TV al eens Natural Motion en andere beeldverbeteraars uitgezet? Dit kan namelijk een hoop schelen lees ik in diverse forums.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb hetzelfde hier met mijn philips materiaal, soundbar incl 9703 47". Eerlijkheid gebied te zeggen ik moet mijn dm800 en installatie nog gaan tunen. AC3 downmixing aan/uit scheelt ook alleen slaat door in het negatieve, dan is het geluid helemaal te snel

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had (en heb) ook nog een probleem met het geluid via optic out naar de versterken, dan loopt het nog meer uit de pas, in de versterker kan een correctie worden ingebracht maar dat lost niets op, rare is dat dat wel kon met mijn vorige Philips TV.

 

Toen maar analoog van tv naar de versterker, dat gaat wel goed.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik had (en heb) ook nog een probleem met het geluid via optic out naar de versterken, dan loopt het nog meer uit de pas, in de versterker kan een correctie worden ingebracht maar dat lost niets op, rare is dat dat wel kon met mijn vorige Philips TV.

Toen maar analoog van tv naar de versterker, dat gaat wel goed.


Ik heb de box ook via optisch aangesloten op mijn versterker; en iets bijgeregeld. Alles loopt nu perfect synchroon. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de TV ligt eigenlijk. (Overigens getest met zowel een 7020 via scart als met een 800 via HDMI)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: knakker
Origineel bericht van: Neptunus
Ik had (en heb) ook nog een probleem met het geluid via optic out naar de versterken, dan loopt het nog meer uit de pas, in de versterker kan een correctie worden ingebracht maar dat lost niets op, rare is dat dat wel kon met mijn vorige Philips TV.

Toen maar analoog van tv naar de versterker, dat gaat wel goed.


Ik heb de box ook via optisch aangesloten op mijn versterker; en iets bijgeregeld. Alles loopt nu perfect synchroon. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de TV ligt eigenlijk. (Overigens getest met zowel een 7020 via scart als met een 800 via HDMI)


Bijgeregeld? Hoe?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Maar ik zit min of meer vast aan Gemini omdat ik al die mounts die ik heb maar niet voor elkaar krijg in Pli.


Wel een beetje off-topic, maar ik vraag me af waarom je niet kunt mounten in PLi.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: knakker
Origineel bericht van: Neptunus
Ik had (en heb) ook nog een probleem met het geluid via optic out naar de versterken, dan loopt het nog meer uit de pas, in de versterker kan een correctie worden ingebracht maar dat lost niets op, rare is dat dat wel kon met mijn vorige Philips TV.

Toen maar analoog van tv naar de versterker, dat gaat wel goed.


Ik heb de box ook via optisch aangesloten op mijn versterker; en iets bijgeregeld. Alles loopt nu perfect synchroon. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de TV ligt eigenlijk. (Overigens getest met zowel een 7020 via scart als met een 800 via HDMI)


Bijgeregeld? Hoe?


Via de versterker!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandb
Ik heb ook altijd last van lipsync problemen. TV kan dit niet oplossen. (In dit digitale tijdperk zou elke TV dit eigenlijk gewoon moeten hebben) Versterker komt met 60ms niet ver genoeg.

Enigma heeft naar mijn weten geen correctie. Ronaldd echter wel.


Ik heb een Philips (47 inch Cineos -> PFL97....) die dit wel kan. In het menu onder geluid en dan Delta volume
Misschien hetzelfde bij jou/jullie?

In tegenstelling tot Neptunes, vind ik de beeldverbeteraars overigen wel goed werken. Een duidelijker/strakker beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Shape
Origineel bericht van: rolandb
Ik heb ook altijd last van lipsync problemen. TV kan dit niet oplossen. (In dit digitale tijdperk zou elke TV dit eigenlijk gewoon moeten hebben) Versterker komt met 60ms niet ver genoeg.

Enigma heeft naar mijn weten geen correctie. Ronaldd echter wel.


Ik heb een Philips (47 inch Cineos -> PFL97....) die dit wel kan. In het menu onder geluid en dan Delta volume
Misschien hetzelfde bij jou/jullie?

In tegenstelling tot Neptunes, vind ik de beeldverbeteraars overigen wel goed werken. Een duidelijker/strakker beeld.


Heb jij de pixel plus aanstaan? Bij mij wordt bij Pixel Plus pijnlijk het gebrek aan bits duidelijk!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat het onder "pixel plus HD", maar het werkt ook op SD kanalen (proefondervindelijk uitgedokterd). Het beeld wordt bij mij 'korrelig' als ik deze uit heb staan. Als ik deze aan heb staan, wordt het meer een beeld, waarin de kleuren beter in elkaar overvloeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Shape
Origineel bericht van: rolandb
Ik heb ook altijd last van lipsync problemen. TV kan dit niet oplossen. (In dit digitale tijdperk zou elke TV dit eigenlijk gewoon moeten hebben) Versterker komt met 60ms niet ver genoeg.

Enigma heeft naar mijn weten geen correctie. Ronaldd echter wel.


Ik heb een Philips (47 inch Cineos -> PFL97....) die dit wel kan. In het menu onder geluid en dan Delta volume
Misschien hetzelfde bij jou/jullie?

In tegenstelling tot Neptunes, vind ik de beeldverbeteraars overigen wel goed werken. Een duidelijker/strakker beeld.


Die delta volume optie is bedoeld om geluidsnivo's tussen de zenders onderling aan te passen. Op die manier dan je bijvoorbeeld het geluid van SBS6 (SMS6 voor intimi) wat naar beneden brengen want dat is veel harder dan van bijvoorbeeld Nederland 1.

Als je via satelliet kijkt heb je niet zoveel aan die optie, satelliet is namelijk 1 kanaal op je tv. Geluidsvertraging of versnelling kan je niet via delta-volume regelen, sterker nog: je kan het helemaal niet via de tv regelen, wel via de Dreambox maar weer niet bij alle images.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...