Ga naar inhoud


Schneider TV: schakelt aan en uit (besmet door Philips?)


Eddy VL

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat dit geen epidemie word, want Looney2 zit blijkbaar ook al met zoiets... Deze heeft niet stilgestaan, maar de voeding gaat er gedurende een paar seconden uit en komt weer op.

 

Eerst 1 maal nu reeds meerdere malen, blijft dan (nog) goed voor de rest van de avond. Lijkt dus op een condensator die doorslaat in koude toestand. De grootste kanshebbers zitten in het HS gedeelte, maar ja welke. Kan natuurlijk proberen met de spuitbus en er wat ijsblokjes op spuiten, maar vooraleer ik zware inspanningen ga leveren, stel ik eerst eens de vraag: heeft iemand er een idee van welke snoodaard dit kan veroorzaken?

 

Gaat over

Schneider: Cinema 70.1

Type: 4.3-70432/Euro

(dit was niet het prijskaartje!)

 

Acties:

TV: Beeldbuis gereinigd, HS aansluiting sproeit niet. Printen ontstoft (5kv op de beeldbuis, HS trafo omgeving + achterzijde print)

Geen verbetering

Visuele controle printen, kabel, THT: geen directe aanduiding

van vonkoverslag.

 

Kan ook wachten tot wanneer het spul helemaal "down" gaat maar dan wordt het weer duurder...

 

Heeft er iemand een idee?

 

 

Groetjes Eddy.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Steve,

 

Ik heb de elco opgezocht in het schema, maar ik heb de indruk dat hij in het schakelgedeelte zit, (SchneiderTV4-3[1].ZIP,

TMP8.TIF en TMP9.TIF) en dat is voor mij een zwarte vlek...

 

Als je de originele schema's nog hebt, zou je er eens een (evt. kleuren)GIF of JPG van willen maken? (Enkel voor TMP8 en 9, de rest is geen probleem)

 

Alvast bedankt...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...