Ga naar inhoud


Zenders uitlezen ipbox 900HD


Cobus R

Aanbevolen berichten


Ome, ik kan niet helemaal plaatsen wat het is wat je wilt. Als je de zenderlijst wilt uitlezen kan dat met PC software: je knoopt je HD aan een USB kabel en de USB weer aan je PC, dan start je dat programma op en je kunt je gang gaan. Je kunt ook op de HD900 inloggen en een dump van de database maken, die dump in je editor inlezen en vervolgens weer in de database inlezen. Tips en hints kun je vinden op o.a. mijn imagineers pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dus gewoon de settings uitlezen uit de decoder dat is alles maar met het netwerk krijg ik het niet voor elkaar en met de usb weet ik niet welk kabel ik daarvoor nodig heb en dergelijke de settingseditor (PCEditor de laaste versie) heb ik op mijn pc staan.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zoek je dus eigenlijk naar de handleiding van PCEditor, Ome To. Of naar iemand die die software wel eens gebruikt. Ik doe dat nooit, ik heb namelijk geen Windows PC thuis, maar er lezen hier vast wel mensen mee die er verstand van hebben. Overigens, zit er geen 'help' op die PCeditor die je op je PC hebt geinstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je graag helpen, Ome, maar ik heb domweg geen verstand van Microsoft Windows gebaseerde toepassingen zoals PCEditor. Wat ik zelf doe is via het netwerk met telnet inloggen op de HD900 en rechtstreeks middels SQL statements in de database dingen wijzigen. Dat werkt prima, maar vereist wel dat je wat wet van SQL en zo.

 

Sorry, ik hoop dat 1 van de andere lezers hier inspringt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat Ubunto logo heb je dus uitgekozen omdat je het zo mooi vond, begrijp ik nu, niet omdat je Ubuntu draait :-)

 

Hoop dat er iemand meeleest die je gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad ik heb ook als multiboot op mijn pc gehad maar als je windhoos gewend bent da valt linux tegen en zeker met gedeelde toepassingen vondt ik bv een printer delen enz.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het uit lezen met de pcediter die kan je van de site downloaden waar je het eerder over had.

 

Ik lees ze daar in uit en zet ze in de volgorde die ik wil en zet ze weer terug.

 

En als een nieuwe imgage geladen hebt dan zet ik al me instellingen met dat programma ook in 1 keer terug zodat ik snel weer kan kijken.

 

Je moet dan bij opties even je decoder zijn ip adres invoeren en naam geven en daar na kan je bijna alles instellen wat je normaal in de menu's doet.satteliet coniguratie etc.

En ja kan dus ook de zenders uitlezen en weer inlezen.

 

Grtz Kof

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doe jij dat dan daar en erin zetten wel lukt (via lan) maar eruit halen niet ?

 

heb de laaste image van lnb geprobeerd maar die geeft een foutmelding Panic na het booten toen weer terug naar de laaste van sif team maar kan nu helemaal niet meer de settings uploaden naar de decoder toe ? krijg nu foutmeldingen snap er niks meer van.

 

laat mij eens weten hoe jij dat prcies doe als het kan

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet me even verbeteren.

Ik heb van weekend de laast sif in de box gezet en kan ze ook niet lezen.Krijg een melding dat iets nie compatible is.

Denk dat er een software update van pceditor nodig is.

De vorige die ik gebruikte was de nlb 7932 die kon ik wel uit lezen en weer in lezen.

Daar had ik dan ook een aantal backup's van die ik wel kon uploaden en waar de sif nu ook mee werkt.

De lijst word denk ik door de sif image geupdate naar een nieuwe versie.Die de laaste (mij bekende) pc editor niet meer mee kan werken.

 

Als je panic ziet staan komt dat mestal door de settings data base.

Mestal kan je als je dat ziet wel inloggen op de box en een settings lijst uploaden.Mist je een settings lijst hebt natuurlijk.

Die kan je hier of op een anders site wel downloaden.

 

Gaat het helemaal de mist in zou ik een orginele image er op zetten liefst compleet met boot loader en dan weer de nlb.

 

Ja dat blijft lastig met die image uploaden.

Dat kan trouwens ook met pceditor en ja ook als je panic ziet knipperen (heb van weekend ook paar keer gehad.)

Dit kan met de bliksem boven in knoppen balk bij pceditor.

Is makkelijker dan je pc met usb aan te sluiten en dergelijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat panic is bekend bij het nlb team hoor dat ligt aan de image en inderdaad ik weet ook dat het sifteam niet overweg kan met pc editor daar zit een plugin voor ingebakken maar ik heb het nog niet een keer gehad dat ik de lijst kan uitlezen wel uploaden dat is al verschillende keren gelukt maar eigenlijk zoek ik dus een lijst waar de volgende sats netjes geordend in staan.

 

astra 19 a

hotbird b

astra 23 c

astra 28 d

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...