Ga naar inhoud


defragfout : De module is niet geïnitialiseerd


q

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik schijfdefragmentatie en schijfopruiming wil gebruiken krijg ik volgende melding:"De module is niet geïnitialiseerd-Naam:Schijfdefragmentatie - CLS ID:{43668E21-2636-11D1-A1CE-0080C88593A5}.".

Wie weet hoe de management module te initialiseren?Hoe meer ik erover lees , hoe minder ik er iets van begrijp.Dank voor hulp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn 2 manieren, De eerste;

 

Open de console (start-uitvoeren-type cmd en klik op enter)

type

cd \windows\system32

type

regsvr32 dfrgsnap.dll (klik op enter)

type

regsvr32 dfrgui.dll (klik op enter)

reboot

 

Optie 2;

 

Ga naar C:\windows\inf

Ga naar de file dfrg.inf klik op je rechtermuisknop en kies voor installeren.

Reboot

 

 

Als je de map inf niet ziet moet je eerst even je verkenner opstarten en dan naar extra - mapopties - tabblad weergave - en een vinkje zetten bij 'de inhoud van systeem mappen weergeven'

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Morgothzz,

 

Dank in elk geval voor antwoord. Wat ik nu krijg bij het opvragen van defragmentatie :"400- Bad Request.".Alles wat je aangaf vind ik terug maar wat wel eigenaardig is dat bijna alle mappen in windows fel geel zijn en de map "inf" in windows bleekgeel is alsof deze niet gectiveerd is.Al wat je me aangaf heb ik nochtans correct uitgevoerd. Ook via uitvoeren kom ik er niet.Zou het mogelijk zijn dat ik vanaf de windows-installatieschijf dit moet opzoeken?Maar hoe?Dank voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmm dat is geen error die ik ken, het lijkt erop dat je een netwerkschijf wilt defragmenteren en je niet over de juiste rechten beschikt.

 

Wat gebeurd er als je naar start uitvoeren gaat - intypen cmd (enter) - Intypen defrag c:\ -a (enter) (de -a staat voor analyseren).

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg volgende antwoorden:

 

De volume -id is ongeldig.Deze dient een geldige lokale stationsletter of geldige koppelpunt te zijn.

 

Syntaxis:

defrag<volume> [-a] [-f] [-v] [-?]

 

volume stationsletter of koppelteken (d: of d:\vol\koppelpunt)

 

-a alleen analyseren

-f forceert defragmentatie,ook als beschikbare ruimte klein is

-v uitgebreide weergave

-? deze hulptekst weergeven.

 

Voor mij het het ietwat Chinees , maar naar ik begrijp moet het "id-volume?" een geldige lokale stationletter hebben of koppelteken.De vraag is natuurlijk,hoe?

 

In elk geval dank voor uw moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP maakt zelf koppelpunten , die krijg je dan te zien als partitieletters (c, d, e, f etc) of als mappen (dat moet je handmatig doen).

Als jou xp gewoon werkt en je hebt dit soort driveletters (c schijf, d schijf etc.)dan heeft hij dus een koppelpunt gemaakt.

 

Ff een kleine uitleg van wat jij posten.

 

Citaat:
De volume -id is ongeldig.Deze dient een geldige lokale stationsletter of geldige koppelpunt te zijn.

Houd in dat je string (tekst) die je getypt hebt niet goed is (mischien een spatie vergeten.

 

Citaat:
defrag<volume> [-a] [-f] [-v] [-?]

 

defrag is het commando wat de pc moet doen

<volume> is de schijf die hij moet doen (koppelpunt)

[-a] [-f] [-v] [-?] zijn de opties die je mee kan geven.

 

Probeer anders de volgende lijn inclusief spatie:

 

defrag c: -f

 

kijken of dat werkt. Werkt het niet verander dan de c in een d

 

Ik heb de optie -f meegegeven (-f forceert defragmentatie,ook als beschikbare ruimte klein is) omdat ik niet weet hoeveel ruimte je op je c schijf overhebt en er bij defragmentatie een redelijke hoeveelheid over moet zijn (15% van je partitie grootte). Mickiesoft probeert de programma's een beetje bij elkaar te houden en zet daar dan tijdelijk bestanden neer die verplaatst gaan worden.

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...