Ga naar inhoud


Duo lnb canal digitaal i.c.m Triax 78 cm en Echostar 5020 Pvr


Gast JumperFree

Aanbevolen berichten

Gast JumperFree

Hallo ..

 

Ik had een paar vraagjes w.b. de aanschaf en bevestiging van een CDS Duo Lnb en Triax 78 cm ( en de Echostar 5020 Pvr )

 

Ik had ergens gelezen dat deze Lnb"s niet werken met een schotel van deze afmetingen.Je zou dan een speciale DUO lnb moeten hebben.Is dit waar ?.

 

En hoe bevestig je zo'n DUO lnb ?.Heeft daar iemand ervaring mee ?.

 

Als de CDS DUO Lnb's wel werken i.c.m. een Triax 78 cm schotel en een Echostar 5020 Pvr, welke moet ik dan hebben ?.De DUO LNB QUAD of de DUO LNB TWIN van CDS ?.

 

Veel vragen smile

 

B.v.d.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een duo lnb van CD wil wel op een 78 cm, als het een 88 of groter cm is wil het niet.

Dan moet je een andere (bijv. Titium of Maximum) hebben, omdat die invalshoek anders is.

 

Een twin is voor 2 recievers en met een quad kun je tot 4 recievers tegelijk gebruiken.

De astra1 kant moet in lnb houder, dus als je achter de schotel staat, moet de linker kant in houder en rechts hangt er naast.

Er zit wel een gebruiksaanwijzing bij ,want hij moet ook nog een beetje schuin gedraaid worden

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree

Kom er toch even op terug ..

 

Citaat:
De regionale zenders zijn in 2007 van de Astra1 (19.2) satelliet verdwenen. Met het ijzersterke duo van ASTRA 19.2 Oost en ASTRA 23.5 Oost zorgen ASTRA en CanalDigitaal dat u de regionale zenders niet hoeft te missen.

 

Met de nieuwe DUO LNB 60 is het mogelijk om via ASTRA 19.2 Oost en 23.5 Oost ASTRA-programma’s te ontvangen met een 60 centimeter schotel. Onder supervisie van ASTRA en CanalDigitaal is een uitgebreide test- en ontwikkelperiode succesvol afgerond. De DUO LNB, verkrijgbaar als Twin LNB (voor maximaal 2 tuners) en als Quad LNB (voor maximaal 4 tuners) zal op termijn de nieuwe standaard worden voor satellietontvangst in Nederland.

 

Met nieuwe software zorgt CanalDigitaal ervoor dat de goedgekeurde ontvangers met de DUO LNB kunnen werken zodat de kanalen van zowel ASTRA 19.2 Oost als ook 23.5 Oost kunnen worden ingelezen. Vervolgens komen de kanalen in een gemeenschappelijk kanalenlijst, zodat het steeds minder relevant wordt via welke posities de kanalen uitzenden.

 

De DUO LNB is speciaal ontwikkeld voor schotels met een diameter van 64cm. Het beste resultaat bereikt u door de kop voor Astra3 van de DUO LNB in de LNB houder van de schotel vast te maken en de schotel uit te richten op Astra3. Door het uitgekiende ontwerp van de Astra DUO LNB heeft u dan ook gelijk de Astra1 satelliet te pakken.

 

Volgens CanalDigitaal is de DUO LNB ook te gebruiken in een 54cm schotel en een 78cm schotel. De ontvangst zal echter niet zo optimaal zijn als de combinatie van de DUO LNB en een 64cm schotel. Voor schotels groter dan 64cm is het aan te raden het Maximum/WNC monoblock aan te schaffen in plaats van deze DUO LNB.

 

Dus nu ga ik toch weer twijfelen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

voor een grotere triax schotel is een speciale steun te krijgen voor twee lnb of meer kijk hier maar even http://www.geen_commercie.nl/Triax+houder

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi JumperFree,

 

misschien een ietwat late reactie, maar ik kan je meedelen dat de CD duo-lnb perfect werkt met een Triax 78 cm. Ik heb die nl. ook. En Marc heeft de installatie perfect beschreven. Succes!

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...