Ga naar inhoud


[600]Henksat setting geeft problemen met uploaden.


arie kanarie

Aanbevolen berichten

Bij het bewerken van de settings van Henksat (enigma1) met dreamset en Opendbedit krijg ik foutmeldingen bij het weer uploaden van de setting (box is gedurende enkele minuten niet te benaderen).

Wat ik gedaan heb, is een setting van Henksat <Astra1,2,3,Hotbird (laatste)> in mijn 600 met Pli® geladen via de blauwe knop en dan downloads enz.

Nu wil ik enkele extra zenders 'kinderbeveiligen' en vervolgens weer terugzetten in de 600, ==> problemen met upload en vasthangen van de box. De log van OpenDBedit geeft een foutmelding "userbouquet.dbe23.tv" aan.

Laad ik daarna een settingslijst van bijv Pet123 en daarna de zelfde handelingen als hiervoor omschreven, dan geen problemen met de upload.

Waar kan dit aan liggen?

Vreemd dat deze fouten ontstaan bij alleen Henksat.

[extra info]

Hetzelfde (muv Pet123 laden) geprobeerd op een andere locatie met ook een andere dm600 gaf hetzelfde probleem, dus ook met Henksat setting.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ligt in ieder geval niet aan mijn settings, maar wat waren de foutmeldingen?

Dat het mogelijk wel of niet aan jouw lijst ligt, wil ik niet aan de orde stellen. Een oplossing zou beter zijn omdat de henksat settings toch net iets actueler (van tijd tot tijd) zijn dan PET123 lijsten

OpenDBedit3.0.6 gaf de melding, iets met userbouquet23 waar ie fout ging (kan het helaas niet meer precies omschrijven want bij de herstart van Opendbedit was de log file weg.

Dreamset 2.17 gaf een melding van een time out en ik moest de dreambox resetten. Ook terug naar de 2.16 bleef de foutmelding/storing houden.

Ook ging op dit moment Dreamset moeilijk doen met zelfs ook vasthang toestanden.

Nogmaals met PET123 ging alles goed en tussendoor niets aan instellingen van DM600, openDBedit en/of Dreamset gewijzigd.

In eerste instantie dacht ik dat het mogelijk aan jouw onlangs aangepaste HD zenders kon liggen, dat ergens mogelijk een conflict ontstaat met de enigma1 lijsten/instellingen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas in je eerste bericht iets hebt gewijzig aan de lijst, dat zal de vermoedelijke oorzaak zijn.

Als je hem uit je box haalt, niks wijzigt en dan terugzet, zou het wel moeten werken.

 

Dat komt omdat de editors de lamedb verknallen waardoor een hoop HD zenders het niet doen, deze doe ik handmatig editten en dan werken die weer.

Daarom zit iedereen met smart op een goeie editor te wachten, we zijn bezig met Dreamboxedit deze weer helemaal goed te krijgen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ik zie nu pas in je eerste bericht iets hebt gewijzig aan de lijst, dat zal de vermoedelijke oorzaak zijn.
Als je hem uit je box haalt, niks wijzigt en dan terugzet, zou het wel moeten werken.

Dat komt omdat de editors de lamedb verknallen waardoor een hoop HD zenders het niet doen, deze doe ik handmatig editten en dan werken die weer.
Daarom zit iedereen met smart op een goeie editor te wachten, we zijn bezig met Dreamboxedit deze weer helemaal goed te krijgen.


Ik heb ook geprobeert, om de standaard lijst van jou eerst naar de PC en meteen weer (ongewijzigd) terugte zetten, dit resulteerde in de zelfde problemen.

Dan zal ik ook nog even geduld hebben totdat Dreamboxedit bijgewerkt is.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...