Ga naar inhoud


[DM600] NFS stabiliteits probleem


Gast Boomy

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs ook m'n dreamboxen geupdate met de laatste PLi.

Hierna kreeg ik problemen met m'n nfs share waardoor de box onstabiel werd. Opnames mislukken etc.

Opnames vanuit de DM7000 gaan goed, lijkt me geen server probleem.

 

Server Settings:

/disk1/dreambox 192.168.1.10 (rw,async,no_subtree_check,anonuid=1000,anongid=1000)

 

Client settings:

192.168.1.100:/disk1/dreambox on /media/hdd type nfs (rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,soft,intr,udp,nolock,addr=192.168.1.100)

 

Pings met 1400 bytes onderling (server-DM600) gaan perfect.

Heeft nog iemand strange behaviour mbt nfs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus dit is tussen een 7000 (server) en 600 (client)? Heb je hiervoor gewoon de menu's gebruikt (en niet zelf een mountregel getypt)?

 

Wat me opvalt is NFS v3 bij de 600. Nu ben ik effe de parate kennis kwijt, maar kan me herinneren dat de 7000 alleen v2 aankan. Ik heb 't op de 7000 zo gemaakt dat v2 ook wordt afgedwongen.

 

Als ik vanavond tijd heb, zal ik 't zelf effe proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 debian server, dreambox 7000 en dreambox 600.

De server heeft een nfs service actief.

Beide dreamboxen nemen (gelijktijdig) op via nfs naar de server.

Dit werkte voorheen geweldig.

 

Die v3 vs v2 ga ik zeker checken.

De uitkomst laat ik hier wel achter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die v2 en v3 weet ik 't niet meer zeker. Ik zag dat in /bin/nfs.sh (op de 7000) rpc.mountd werd opgestart met "--no-nfs-version 3" als parameter en dat ik dat later weer heb weggehaald. Maar zo te zien is die "--no-nfs-version 3" nooit in een publieke release gekomen, dus speelt dit vast ook niet.

 

Ik kan je nog niet veel zinnigs zeggen dus smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

boomy,

jij hebt nog geluk dat het lukt.

 

ik ben al dagen aan het zoeken voor mijn probleem...maar krijg het gewoon niet voor elkaar.

 

anders als je zin hebt, check effen mijn post en als je zou weten wat ik verkeerd doe...laat maar weten. want na uren proberen, lezen, vloeken, lukt het mij nog altijd niet.

 

Mijn post

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Djee

anders als je zin hebt, check effen mijn post en als je zou weten wat ik verkeerd doe...laat maar weten. want na uren proberen, lezen, vloeken, lukt het mij nog altijd niet.

Mijn post

djee

Ik heb er maar op gereageerd wink
Maar 't gaat hier tussen CIFS vs NFS, Gemini vs PLi, en Windows vs Linux. Op 't gebied van mounts lijken Gemini en PLi totaal niet op elkaar. De tips zijn niet allemaal zo effe tussen twee images uit te wisselen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

daf2000,

 

ik weet dat je hierop gereageerd hebt, maar het is zo dat de oplossing er niet is :-)

 

daarom dat ik hier op deze post ook eens probeer, want ik kan mij toch niet inbeelden dat ik de enige ben die nu dit probleem heb of dit wil proberen.

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...