Ga naar inhoud


Multytenne - geen signaal astra 3


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij het uitrichten van mijn multytenne op Astra 1 krijg ik geen signaal op astra 3.

Ik ontvang ook geen FTA zenders op Astra 3.

Op Astra 1, Astra 2 en hotbird ontvang ik vele zenders.

Iets mis met mijn instellingen? Astra 1 staat op LNB1, Hotbird op LNB2, Astra2 op LNB4 en Astra 3 staat op LNB3.

Groetjes

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Steventje,

 

Ik ben bang dat er iets niet goed is met de afstelling van je schotel, ik werk zelf met de Twin versie van de Multytenne en die heb ik toentertijd afgesteld op Astra 1 en de drie overige satellieten werken perfect. De instelling moet zijn:

 

Astra 1 op 19.2 oost

Hotbird op 13 oost

Astra 3 op 23.5 oost

Astra 2 op 28.2 oost

 

Groet,

Dilasso.

 

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Je hebt toch wel de juiste transponderfrequenties van Astra3 in je ontvanger staan ?

Greets


Wat bedoel je met transponderfrequenties? De kanalen die je de ontvanger automatisch laat zoeken?
Of bedoel je dat ik de frequentie van de Astra 3 (23.5) handmatig moet ingeven?
In mijn ontvanger (Rebox 2250) staan er 36 satellieten en op Astra1,2 en hotbird krijg ik sterk signaal en kwaliteit behalve op astra 3.
Mssn is de setup in de ontvanger niet goed maar hoe geef ik de juiste positie voor astra 3 in?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken je toestel niet, maar als er voor Astra 3 niet de juiste transponderfrequenties inzitten, gaat het niet lukken.

 

Volgens mij moet je om dit te controleren, kijken bij "handmatig frequentie zoeken" in je menu (onder Astra 3) en dan een geldige frequentie ingeven.

 

Kijk daarvoor bij www.lyngsat.com onder Astra 3 en je vindt die gegevens terug.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vergelijkbaar iets gezien. Ik heb (had) de twin versie. Op 1 uitgang alles OK ... 4 satellieten, plug ik mijn dreambox (DM600) om naar de andere uitgang, 3 satellieten perfect, maar op de 28.5 vindt hij helemaal niets. confused

 

Omdat op de andere uitgang alles er OK uitziet, kon ik alleen maar concluderen dat er in de LNB of diseqc switch iets vreemds aan de hand is. Heb om deze reden de kop van de Multytenne terug gestuurd. Heb hem nog niet terug, dus weet niet of het nu verholpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem lijkt opgelost te zijn.

Bij automatisch scannen met mijn ontvanger ontvangt hij geen enkel signaal op Astra 3. Door de frequenties en symbol rate handmatig in te stellen via lijst beschikbaar op lyngsat, kan ik het betreffende kanaal zien met goede ontvangstkwaliteit. Blijkbaar kloppen de transponderfrequenties niet voor Astra 3 in mijn ontvanger.

Hoe kan dit en hoe los ik dit op? Moet toch alle freq. + symbol rates van Astra 3 niet handmatig gaan ingeven???

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel moet je een zender (transponder) lijst inladen via de daartoe voorziene procedure van je ontvanger ofwel moet je ze handmatig inladen.

 

Ik zie het probleem van dat laatste niet echt op Astra 3. Buiten de regionalen, zitten daar toch enkel nog de themakanalen en de HD-kanalen van CDS op, dus dacht ik maximum 3 transponders. Handmatig is dat nog geen vijf minuten werk.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...