Ga naar inhoud


icoontje netwerks stopt ermee


JohnO

Aanbevolen berichten

Hoi deskundigen,

 

Ik heb sinds gisteren ) het netwerkicoontje rechts onderin met een fors rood kruis erdoor.Er is door mij niet bewust iets aan het netwerk of systeem gewijzigd

Ik heb wel degelijk lokaal en internet verbinding. Al beweerd het icoontje van niet.

Als het icoontje aanvink en vraag om de verbindingsstatus weer te geven krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is. Er is een service uitgeschakeld.

Weet iemand welke service ik moet activeren om weer dat icoontje die twee blauwe oplichtende pc schermpjes terug te krijgen.

 

Kortom de service van de status van de netwerkverbinding weer te geven.

 

alvast dank voor het meedenken

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zit geen draadloos netwerkje aan

het is het icoontje wat je kunt aanvinken als je je netwerkkaart activiteiten op je scherm in de werkbalk wilt zien.

De kaart is een gigabit vast netwerkkaartje wat tot gisteren altijd zijn werk deed.

Samenvattend; pc aanzetten, icoontje had rood kruisje ( geen verbinding) binnen 3 seconden wer het geel ( zoekende , 2 gele driehoekjes) en binnen 5 a 6 sec blauw( schermpjes in het icoontje lichten blauw op en kreeg 2 ballonnetjes in het icoontje )

Op dat moment had en heb je dan netwerkverbinding. Zichtbaar via het icoontje.

Na wat speurwerk blijkt in visa een netwerk acces protocol service uit te staan. Hoe dat kan weet ik niet. Betere vraag is hoe zet ik het weer aan.

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bet betreft een standaard bedraad netwerk waarvan voorheen alles OK functioneerde. Geen intern netwerk, geen blauwe tanden of anderzins.

Een heel simpel netwerkkaartje via de draad naar de router.

 

Werkt bijna altijd vlekkeloos ( overigens nu ook) alleen de indicatie dat het netwerk er is, is verdwenen.

En dat wil ik weer activeren ( iets aanzetten in het register?)

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

opgelost.

 

restore registry van maart 2008 was de oplossing

 

Nu nog even een miljoen andere problemen met software, firewall en out of date visruskillers oplossen

 

by the way van alles uitschakelen met mijn foutmelding slaat nergens op

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...