Ga naar inhoud


Afkortingen in hyperlink


Neptunus

Aanbevolen berichten

Het viel me gisteren ineens op dat er in een post van mij een hyperlink stond die ik zelf niet had geplaatst. Het ging om de afkorting CDS.

 

En nu ik verder kijk zie ik dat alle veel gebruikte afkortingen zoals LNB, IPTV, FTA enzovoort automatisch in hyperlink naar Wikipedia worden geplaatst.

 

Goede zaak, want voor ons "heavy users" is het allemaal gesneden koek maar dat geldt natuurlijk niet voor nieuwkomers. In satellietland is het net als in het leger: het barst van de afkortingen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is inderdaad een feature die we al eens eerder geprobeerd hebben, maar na een software upgrade kennelijk weer uitgezet is.

Mocht iemand interesse hebben om ons te helpen met deze "database" dan is dat natuurlijk welkom.

 

De links zijn in volgend formaat:

IPTV|<a target='_blank' href='http://nl.wikipedia.org/wiki/IPTV'>IPTV</a>

 

Als je ons wilt helpen stuur ze dan in exact dit formaat.

Groen = het woord dat je wilt vervangen door een link

Oranje = de link inclusief http:// (let goed op dat je de aanhalingstekens niet weghaalt!

Rood = het woord dat in plaats van [Groen] geplaatst wordt.

Op het forum zie je vast wel termen die nog niet van een link zijn voorzien en die hebben we dan dus nog nodig.

Wil je ons dus helpen, zet dan de ontbrekende woorden met bijbehorende link in een .txt file en stuur die naar mijn e-mail (via PM graag).

Voor de uitleg kan je wikipedia gebruiken, maar veel leuker zou het zijn als je de link legt naar een topic hier op sat4all, waar iemand een duidelijke uitleg heeft geplaats. Linken naar een specifiek topic kan door op het gele icoontje links bovenaan in ieder bericht op de rechter muistoets te klikken en "snelkoppeling kopieeren" te kiezen.

Wees creatief!:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel dat er verschillende formats worden toegepast, de ene afkorting of satelliet begrip wordt in blauw weergegeven, het andere is onderstreept. voorbeeld: cds en dvb

 

Ik zou toch die blauwe variant prefereren omdat anders de suggestie wordt gewekt ergens de nadruk op te willen leggen. Dan kan verwarrend werken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar drukt u een punt. Je hebt ook mensen die het over een LNBF hebben of over een LNC. Dan gooi ik meestal mijn haar los en zoek niet naar een antwoord. Handige links nogmaals, maar ik zal niet snel klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...