Ga naar inhoud

(7025) foutmelding bij formatteren nieuwe HDD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vrienden, ik heb zonet een NIEUWE harddisk geïnstalleerd in mijn 7025. De dreambox ZIET de harddisk gewoon zonder probleem, maar bij het formatteren, krijg ik de melding:

"kan de harde schijf niet initialiseren. Foutmelding: Mkfs failed".

Wat is er loos? En wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor het meedenken.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:
Origineel bericht van: spongebob
vrienden, ik heb zonet een NIEUWE harddisk geïnstalleerd in mijn 7025. De dreambox ZIET de harddisk gewoon zonder probleem, maar bij het formatteren, krijg ik de melding:

Wat is er loos? En wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor het meedenken.

Dit had ik laats ook,bij mij was het de voeding,i.p.v 12V nog maar 11V!

Lees dit maar eens!

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1532482/fpart/1

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

@boekkie: dit is niet echt het probleem, hoor. De voeding is pas vernieuwd, want daar waren enkele weken geleden OOK problemen mee.

intussen sta ik al wat verder in mijn zoektocht naar het formatteren van mijn NIEUWE harddisk.

1. de HDD heb ik dan weer maar UIT de dreambox genomen.

2. de HDD dan maar aan een gewone pc gehangen en geformatteerd met DiskDirector10 in linuxformaat "ext3"

3. daarna de HDD terug in de dreambox gezet

4. WEER een foutmelding "mkfs failed" (LT5)

5. bij Pli kreeg ik de foutmelding "mount failed" (pli)

6. daarna heb ik de originele release 2.3 (25-10-2007) erin gedaan... en het LUKTE om de HDD te formatteren. Ik kon ook gewoon opnemen en afspelen.

Ik dacht dus dat het gewoon werkte... totdat ik weer LT5 op mijn dreambox zette (waar ik dus normaliter mee werk) en daar kreeg ik weer gewoon de foutmelding "mkfs failed" weer.

Dus nu weer terug naar de originele release 15-10-2007 en het lukt weer om te formatteren. Ik ben nu gewoon een paar opnamen aan het maken om de HDD wat te vullen. Misschien dat het nu lukt.

Ik hou jullie verder op de hoogte!

Geplaatst:

nadat de HDD perfect werkte onder de DMMimage, nog maar eens terug naar LT5, maar die ZIET GEEN harddisk. Er is dus ook geen sprake van al de bestanden die ik erop gezet had. Ook via het netwerk is de HDD niet te bereiken. Het lijkt zelfs of er helemaal geen HDD in de dreambox zit (zucht). Is dit een fout aan LT??? Ik ga nu proberen om er eens Pli in te zetten...

Geplaatst:

- bij Pli wil het ook niet werken (mount failed)

- bij Ronaldd wil het OOK niet werken (mount failed)

Geplaatst:

blijkbaar ben ik hier de ENIGE met dit vreemde probleem dat een HDD perfect wil formatteren en werken op het originele DMMimage, maar niet bij de andere imagebakkers. De schijf is gewoon niet te zien OF zogezegd niet geformatteerd...

Ik ga nu gewoon proberen met de originele image te werken, maar weet niet of ik daar ook gewoon cccam kan installeren enzo...

Geplaatst:

voor degenen die dit spannende verhaal nog volgen, nog een update:

- gemini 3.7 (laatste versie): foutmelding of ZIET de HDD niet

- ronaldd van juni 2008: foutmelding

- laatste onofficiele DMMenigma van mei2008: foutmelding

- ook nog even LT4 (maart 2008) geprobeerd, maar ook hier een foutmelding

dan heb ik gemini 3.1 erin gezet (de revisie van vlak NA de originele DMMenigma waarmee het dus wel lukte), en zie: hier lukte het WEL.

Het moet dus ergens in de firmware zitten van de laatste 8 maanden. Want de eerdere versies (tot eind 2007) hebben geen problemen met de HDD.

Hopelijk hebben de imagebakkers hier iets aan (ik kan gelukkig me uit de slag trekken met de 3.10 image van Gemini)

Geplaatst:

Dag,

Sorry dat ik je monoloog onderbreek, met het probleem van de harde schijf kan ik je ook niet helpen, maar ik zou je aanraden om eens het laatste image van oozoon te flashen. Daar kun je ook zonder problemen de cccam inzetten.

Oozoon volgt de cvs op de voet, dus recenter dan laatste dmm.

Oozoon vindt je op wwww.oozoon.tv en de ipk's voor de cccam in de threads over oozoon op ihad.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo.

Heb afgelopen dinsdag een nieuwe 7025+ gekocht en ondervind hetzelfde probleem. Nieuwe DreamBox met originele firmware, nieuwe HD (seagate) en de foutcode MkFS failed. Heb de HD onder Windows al met FDisk gepartitioneerd. Werkte niet. Daarna met Ubuntu geformatteerd naar EXT2 werkte ook niet. In beide gevallen ziet mijn DreamBox de HD helemaal niet. Moet ik nu met een splinternieuwe DreamBox al firmware gaan flashen om de HD werkend te krijgen? Graag tips wat ik nog kan doen.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Geplaatst:

Nu ken ik de 7025 niet zo, maar wat zien jullie als je kijkt in /proc/ide ? (bijv. : ls -la /proc/ide)

En om te zien of je hdd wordt gedetecteerd kan je je box opnieuw starten en dan direct op de box inloggen en het 'dmesg' commando geven. Dit laat zien wat er tijdens het opstarten allemaal door de kernel gevonden wordt.

Je kan het 'dmesg' commando ook eens bekijken als je een format probeert om te zien of er foutmeldingen in staan.

Geplaatst:

Had bij mijn 2 x 7025+ het zelfde probleem

Heb het kunnen oplossen door nieuwe firmware erin te flashen en meteen (dus niet laten herstarten of zenders zoeken o.i.d.) te formateren.

Dus bij de eerste setup.

Heeft iets te maken dat de schijf niet compleet wordt ge-unmount

Tuurtje

Geplaatst:

@allen: ik ben al "blij" dat ik hier al niet de enige ben met dit probleem :D ik dacht dat ik al gek geworden was

@tuurtje: kan je hier iets specifieker zijn wat je bedoelt met firmware flashen?

Is dat de gewoon de originele image van DMM? Of iets fundamenteler zoals de bootloader ofzo?

overigens lukte me het ook om de nieuwe HDD te formatteren met de 25-11-2007-firmware van DMM. Maar van zodra ik er LT, Pli of Gemini erin pleur, vraagt hij opnieuw te formatteren (zelfs als ik er al iets opgenomen had). En dan krijg ik geheid een foutmelding.

eigenaardig is dat LT en Ronaldd de Mkfs-failed geven, terwijl Pli en Gemini een mount-failed melding geven.

Momenteel heb ik het allemaal even laten rusten en kijk ik voorlopig maar even zonder interne HDD. Maar ga dit weekend wel nog eens aan de slag met dat ding. Inderdaad om moedeloos van te worden...

Geplaatst:

@spongebob,

Lees deze andere draad eens; het lijkt me een enigma2 probleem.

Ik weet niet OF het hetzelfde is, maar de foutmeldingen en de problemen daaromheen in ieder geval wel.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Ik heb de fout gevonden bij mij. Bleek dat het jumpertje in de splinternieuwe harddisk niet goed contact maakte waardoor harddisk slave was en niet master. Heb ik overheen gekeken totdat ik hem zaterdag voor de vierde keer aan een PC hing.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Geplaatst:

jamaar, dat maakt toch niks uit. Op dit moment is de HDD slave bij mij en ook de vorige HDD die 2 jaar perfect gewerkt heeft was ook gewoon slave (dus geen jumpertje).

Overigens mét jumpertje (in MASTERstand dus) werkte het al helemààl niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen