Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Dat LoadEPG doet het opzich goed ik krijg nu voor 2 dagen een EPG. Alleen voor het zien van een overzicht van programma's over meerdere zenders heb je duidelijk wat anders nodig aangezien je anders alleen per zender kan zien.

 

fEPG klonk voor het overzicht gebeuren wel goed en ik vond nog even geen andere mischien wel betere. Dus gedownload, gecompileerd en de PLUGIN handmatig naar /usr/lib/vdr/plugins/ gekopieerd. In de RUNVDR de regel "-P fepg \" toegevoegd en gaan met die banaan.

 

Echter de plugin loopt bij mij vaak vast (vooral bij het snel bekijken van komende programma's) en en dan moet ik VDR (de backend) herstarten om de frontend te kunnen (her)starten. Ik heb de regel in RUNVDR wat verhuist van plaats maar dat heeft niks geholpen.

 

Mis ik wat of is het iets wat ik over het hoofd zie... iemand ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo

Origineel bericht van: splinux
Dag Niels,

Bedankt voor uw werk.

Ik ben reeds een aantal weken aan het proberen om de h.264 kanalen van Telesat te ontvangen, en het lukt mijn niet. Ik heb alleen geluid, geen beeld....

sp

Aangezien ik dit probleem niet opgelost kreeg, heb ik besloten om met een propere leie te beginnen. Ik heb dus een verse ubuntu 8.10 geinstaleerd.

Ik heb een hvr4000 en een s2-32000 kaarten.

Ik heb eerst geprobeerd met de v4l driver, maar die vond maar 199 modules, en niet die van mijn s2-3200 (is dat normaal ?)

Dan heb ik s2-liplianin gecompileerd (301 modules) en dan worden de 2 kaarten gevonden.

Bij het ./configure van ffmpeg kreeg ik een foutmelding ivm -enable-swscale. Aangezien ik die optie in de --help niet vond heb ik die weggelaten, en heb ik ffmpeg kunnen compileren.

Bij het compileren van xinelib-1.2 kreeg ik fouten ivm avutil.h die niet gevonden werd. Dan heb ik libavutil-dev via synaptic geinstalleerd (is dat de juiste manier ???)

Nu zit ik vast op een fout ivm base64.h die niet gevonden wordt.

Ik weet niet meer wat ik moet proberen.

Kan iemand mij daarmee helpen aub ?

dank u

sp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf maak ik gebruik van de yaepghd plugin. Die laat de EPG zien van verschillende zenders over een tijdbalk (MultiEPG dus zeg maar).

 

Lijkt mij handig om deze eens te proberen. Je moet hiervoor wel de TrueOSD patch installeren. Maar met een google actie krijg je die simpel naar voren getoverd wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de SVN edities van Xine-lib 1.2 en FFMPEG installeren (staat ook beschreven in de Wiki). Hiermee kun je zonder problemen vervolgens HDTV streams bekijken volgens de H264 norm.

 

Ook heel belangrijk, is de speedup diff voor VDR. Anders krijg je inderdaad alleen geluid en geen beeld.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord.

Ik ben reeds 2 avonden aan het proberen ffmpeg en libxine-1.2 te installeren, maar het lukt me niet. Ik heb dat soort manipulaties reeds verschillende malen gedaan, maar dit keer ...

Zoals reeds geschreven heb ik een nieuwe ubuntu 8.10.

Met ffmpeg, heb ik een probleem met de optie --enable-swscale, die niet geaccepteerd wordt. De enige oplossing die ik gevonden heb is van die weg te laten.

Met de --prefix=/usr had kreeg ik ook een fout bij ffmpeg ivm een undefined symbol mbt swscale. Daarom heb ik het in /usr/local laten installeren.

de output van ffmpeg is nu :

Code:
root@xw4200:/usr/local/src/xine-lib-1.2# /usr/local/bin/ffmpeg FFmpeg version SVN-r17882, Copyright © 2000-2009 Fabrice Bellard, et al.  configuration: --enable-gpl --enable-postproc --enable-pthreads --enable-libfaac --enable-libfaad --enable-libmp3lame --enable-libtheora --enable-libx264 --enable-libxvid  libavutil     50. 0. 0 / 50. 0. 0  libavcodec    52.21. 0 / 52.21. 0  libavformat   52.31. 1 / 52.31. 1  libavdevice   52. 1. 0 / 52. 1. 0  libswscale     0. 7. 1 /  0. 7. 1  libpostproc   51. 2. 0 / 51. 2. 0  built on Mar  9 2009 22:57:30, gcc: 4.3.2

 

Ik zie wel libswscale, dus ik dacht dat het zo goed was.

Bij het compileren van xinelib-1.2, krijg ik de volgende fout :

Code:
libtool: compile:  gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I../../../include -I../../.. -I../../../include -I../../../include -I../../../src -I../../../src/xine-engine -I../../../src/xine-engine -I../../../src/xine-utils -I../../../src/input -I../../../src/input -I../../../lib -I../../../lib -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -DNDEBUG -D_REENTRANT -DXINE_COMPILE -O3 -ffast-math -fexpensive-optimizations -mtune=pentiumpro -fvisibility=hidden -I/usr/local/include -I/usr/local/include -pipe -Wall -Wformat=2 -Wno-format-zero-length -Wmissing-format-attribute -Werror-implicit-function-declaration -Wstrict-aliasing=2 -Wchar-subscripts -Wmissing-declarations -Wmissing-prototypes -Wwrite-strings -Wpointer-arith -g -Wall -Wchar-subscripts -Wnested-externs -Wcast-align -Wmissing-declarations -Wmissing-prototypes -Wmissing-format-attribute -Wno-pointer-sign -Wformat=2 -Wno-format-zero-length -Wstrict-aliasing=2 -Werror=implicit-function-declaration -MT xineplug_decode_ff_la-ff_video_decoder.lo -MD -MP -MF .deps/xineplug_decode_ff_la-ff_video_decoder.Tpo -c ff_video_decoder.c  -fPIC -DPIC -o .libs/xineplug_decode_ff_la-ff_video_decoder.off_video_decoder.c:126: warning: ‘AVPaletteControl’ is deprecatedff_video_decoder.c: In function ‘ff_convert_frame’:ff_video_decoder.c:582: error: ‘PIX_FMT_RGBA32’ undeclared (first use in this function)ff_video_decoder.c:582: error: (Each undeclared identifier is reported only onceff_video_decoder.c:582: error: for each function it appears in.)ff_video_decoder.c: In function ‘ff_handle_special_buffer’:ff_video_decoder.c:950: warning: ‘AVPaletteControl’ is deprecatedff_video_decoder.c:954: warning: ‘AVPaletteControl’ is deprecatedff_video_decoder.c: In function ‘ff_handle_buffer’:ff_video_decoder.c:1290: error: ‘PIX_FMT_RGBA32’ undeclared (first use in this function)ff_video_decoder.c:1346: warning: passing argument 1 of ‘pp_postprocess’ from incompatible pointer typeff_video_decoder.c: In function ‘init_video_plugin’:ff_video_decoder.c:1670: warning: dereferencing type-punned pointer might break strict-aliasing rulesmake[4]: *** [xineplug_decode_ff_la-ff_video_decoder.lo] Error 1make[4]: Leaving directory `/usr/local/src/xine-lib-1.2/src/combined/ffmpeg'make[3]: *** [all] Error 2make[3]: Leaving directory `/usr/local/src/xine-lib-1.2/src/combined/ffmpeg'make[2]: *** [all-recursive] Error 1make[2]: Leaving directory `/usr/local/src/xine-lib-1.2/src/combined'make[1]: *** [all-recursive] Error 1make[1]: Leaving directory `/usr/local/src/xine-lib-1.2/src'make: *** [all-recursive] Error 1

 

en daar zit ik volledig vast cry

Op google zie ik wel dat de PIX_FMT... iets te maken heeft met swscale, maar dat brengt mij niet verder.

Heeft er iemand een idee ?

dank u

sp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi alles eens weg van lib-xine en compileer hem opnieuw of makkelijker make clean zodat er geen resten over blijven van een vorige compilatie die mislukt is.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik (denk ik, omdat ik reeds zoveel geprobeerd heb) reeds geprobeerd, maar ik zal het nog is opnieuw doen.

Anderzijds zie ik in de ./configure dat hij FFMPEG en AVUTIL wel kan vinden, maar bij ffmpeg/avutil.h usability staat er no. Is dat normaal ?

 

dank u

 

sp

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog heel de avond van alles geprobeerd maar zonder success frown

ik heb links proberen te maken tussen include directories, een aantal "no" van de configure kunnen omzetten naar 'yes", libgtk2-dev geinstalleerd, maar toch bleef ik met de bovenvermelde error bij make.

Aangezien ik zoveel geprobeerd had (en gerommeld) heb ik besloten om 8.10 opnieuw te installeren.

Daar ben ik net uit, een volledige update gedaan, en nu ga ik terug aan de Wiki van Niels beginnen.

Ik heb momenteel alle repositories standaard gelaten. Normaal voeg ik altijd Medibuntu en backports toe.

Mijn vraag : moet ik andere repos toevoegen of alles std laten ? moeten libgtk2-dev, libavutil-dev of nog andere op voorhand geinstalleerd worden ?

 

dank u

 

sp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de ffmpeg en xine-lib installatie vanuit medibuntu kunnen proberen. Via diverse bronnen heb ik vernomen dat de SVN editie van FFMpeg niet meer te bereiken is of niet wil compileren met de laatste SVN editie van Xine-Lib 1.2.

 

Links staan nu op de Wiki (Zshare.net)

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Vervang "RGBA32" in "RGB32" in ff_video_decoder.c, dat heeft bij mij geholpen.

Hoe me ten goede dat ik m'n gegooglde bron zo gauw niet meer kan vinden...

 

Groet,

 

Carel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord.

Voor ik die zag had ik het compileren van xine-lib-1.2 reeds opgegeven. Ik heb uiteindelijk xine-lib-1.16 gecompileerd en dat werkt wel.

Maar na installatie en compilatie volgens uw wiki van vdr, heb ik nog steeds een probleem met de h.264 kanalen van telesat.

Ik heb beeld en geluid, maar het beeld "stopt" om de fracties van seconden voor een paar msec en gaat dan verder. Geluid blijft goed. Anders is beeld kwaliteit goed (geen "digitalisatie" zoals ik heel in begin heb gehad met de std paketten van ffmpeg en lib-xine).

Mijn cpu usage bij het kijken van h.264 kanalen (La Une bv) ligt op +/- 13%, wat zelfs lager ligt dan bij de andere kanalen die wel goed werken (+/- 20%).

Ik heb geprobeerd op te nemen en terug af te spelen, maar het help niet.

 

alle hulp is welkom wink

 

sp

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen xbmc geinstalleerd. Als ik een recording van een h.264 kanaal afspeelt is het wel goed (zonder onderbreking) Kwaliteit is niet optimaal, maar wel bruikbaar (af en toe blokken of strepen). Cpu usage zit tussen 20 en 30 %

Ik denk dat ik ervan mag besluiten dat het probleem of in ffmpeg zit (die door xine gebruikt wordt voor de h.264 decoding) of in xine-lib of xine-ui maar niet in vdr.

In afwachting van een hint, zal ik proberen om de vdr integratie in xbmc te installeren.

dank u

sp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...