Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Met een "Parted Magic" cd of usb stick (je kan maken wat je wil) kan je een dump van de hele hd maken OF alleen van bepaalde partities! Er staan nl. tools op deze cd omdat te kunnen doen wink

 

Je kan het natuurlijk ook met "dd" zelf doen maar dan moet je je iets meer in "dd" verdiepen (maar er staat meer dan genoeg info op internet hoe dat kan/moet).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Earthfinder

Nogmaals voor de volledigheid ik gebruik deze tutorial:
http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Ubuntu_HD_VDR_mittels_Xine_und_VDPAU

Dit is werkelijk leuk spul om te lezen. Heb je toevallig ook de links van de repo's (08.12.2010 en 08.01.2011) waar de gebruiker naar verwijst?
Ben een beginneling en moet nog veel zoeken en lezen.
Bvd

Anoep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu nog met een probleempje, dat ik bij het opstarten van de HTPC geen geluid heb in VDR. Als ik dan VDR opnieuw opstart is dit probleem verholpen.

 

Daarnaast heb ik een iets groter probleem sinds vanochtend. M'n HTPC maakt geen verbinding meer met het netwerk. Op de netwerkrouter knippert het lampje van de HTPC ook continu. Elke seconde aan en uit.

Weet iemand hier een oplossing voor?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Voor het geluid moet in VDR direct bij het opstarten moet ik vermoedelijk het opstarten van VDR een paar seconden uitstellen.

Ik start VDR dmv een opdracht in:

Systeem => Voorkeuren => Opstart-toepassingen

 

Hierin staat als opdracht:

/usr/local/bin/runvdr

 

Kan ik door een toevoeging aan deze opdracht dit commando uitstellen?

 

2. Ook het starten van NewCS 1.65 gaat niet lekker bij het opstarten. Ook die moet ik elke keer herstarten, voordat NewCS werkt. OScam start wel goed op, maar die is veel trager dan NewCS. Het gaat dan om de eerste keer, na een nieuwe start van VDR, dat een gecodeerde zender wordt geselecteerd 6sec.

Als je reeds langs een gecodeerde zender bent geweest en je staat op een andere zender en je gaat terug, dan is de zaptijd 2sec.

De vraag is nu:

Hoe kan ik OScam versnellen?

Of hoe kan ik het opstarten van NewCS uitstellen?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik VDR opstart, dan gaat VDR eerst naar BVN. Dit doe ik met opzet, om wat tijd te winnen voor OScam om op te starten.

 

Als ik na een nieuwe start van m'n HTPC of als ik VDR herstart, dan naar een gecodeerde zender zap, dan komt er altijd eerst een "not found" melding in OScam. Dit gebeurt alleen de eerste keer dat ik na een herstart van de HTPC/VDR langs het kanaal kom. Als voor een tweede keer langs hetzelfde gecodeerde kanaal kom, dan is de eerste key wel gelijk goed.

 

Dit kost dan 2 sec. aan time-out voordat er een nieuwe key wordt verstuurd. En d

 

Mijn OScam-log voor bijv. NED1 en NED2

 

Code:
NED12011/01/24 20:22:13 B7817280 c user (0100&00006A/0FAB/64:0DAC): not found (288 ms) (of 1 avail 1) (phoenix ins3c card response:2011/01/24 20:22:15 B7817280 c user (0100&00006A/0FAB/64:0DAC): timeout (2005 ms) (of 0 avail 1)2011/01/24 20:22:15 B7817280 c user (0100&00006A/0FAB/64:C56F): found (317 ms) by phoenix (of 1 avail 1)NED22011/01/24 20:26:42 B7817280 c user (0100&00006A/0FAC/64:A44A): not found (293 ms) (of 1 avail 1) (phoenix ins3c card response:2011/01/24 20:26:44 B7817280 c user (0100&00006A/0FAC/64:A44A): timeout (2005 ms) (of 0 avail 1)2011/01/24 20:26:45 B7817280 c user (0100&00006A/0FAC/64:BB6B): found (314 ms) by phoenix (of 1 avail 1) 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben ook begonnen aan de handleiding met Ubntu 10.10.

 

Daar schort nog wel wat aan.

 

Ben gestrand bij het downloaden van xineliboutput.

cvs -d:pserver:anonymous@xineliboutput.cvs.sourceforge...net:/cvsroot/xineliboutput logincvs -z3 -d:pserver:anonymous@xineliboutput.cvs.sourceforge...net:/cvsroot/xineliboutput co vdr-xineliboutput

maar dan met de goede puntjes.

 

Kan niet inloggen, altijd connection refused, iemand een idee?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...