Ga naar inhoud


[TAPS] 3PG instellingen


mrbeegee

Aanbevolen berichten

Ik ben onlangs overgestapt van -mijn zeer gewaardeerde- JAG's EPG naar 3PG. Ik heb alleen wat vragen/wensen over de TAP.

 

1) Hoe kan je instellen dat de INFO toets ook info geeft en niet de PiP lijst/functie activeerd?

 

2)Zou iemand de ontwikkelaar kunnen benaderen met de vraag of het scannen van de transponder in minder dan 20sec kan? Zo lang is volgens mij niet nodig als je de TGD files van Henk Puister gebruikt!

 

3)Kan die na een scan dan ook gelijk de automatische timers kunnen zoeken uit de EGP?

 

bvd, mrbeegee

 

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben momenteel niet in de buurt van mijn TF, dus maar ff uit het hoofd:

 

1. uh, in het instellingenmenu? [guide][menu][menu]. Of heb je misschien nog een tap draaien waar dit toevallig zo is ingesteld?

 

2. vanuit de handleiding: In de zenderlijst uit het instellingenmenukunnen zenders voor weergave in 3pg worden geselecteerd dmv een groene punt er voor. Deze worden in een scan meegenomen. Maak je de punt rood dan wordt uitsluitend een TGDfile gebruikt. Maak je de punt blauw, dan wordt de TGDfile bebruikt èn wordt, tijdens het kijken naar zo'n zender, op de achtergrond meest recente epg info opgehaald en verwerkt in de epg. (zenders zonder punt worden niet weergegeven in de nu, straks etc. overzichten van 3pg, wèl in het eerste)

 

Als je alleen Henk's files gebruikt, hoeft een 'groene' scan helemaal niet meer plaats te vinden. 20 sec is de kortst mogelijke tijd. Ikzelf heb een timer aangemaakt voor vroeg in de ochtend, zodat ik geen last heb van de scan tijdens het kijken. Je kan de wijze van instellen vinden in de handleiding (duitstalig) die ik voor de zekerheid maar heb bijgevoegd.

 

3.Dat kan idd. Je moet dan wel in het menu instellen dat je automatische timers wil gebruiken!

 

Ik hoop je een beetje te hebben geholpen. Succes!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wybo, sorry voor de late reaktie op je antwoord.

 

1) De instelling van regel 28 was de boosdoener. Informatiebalktoets had ik op info gezet maar dat gaf dus niet informatie over het programma maar een zenderoverzicht. Nu op NoUse gezet en het is weer normaal.

 

2) Na veel stoeien ben ik erachter hoe de zenders te selecteren(recall) en alleen de benodigde zenders te kiezen met blauwe punt.

 

3)Kan ik nu even niet checken want Henk's TGD files zijn niet compleet.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee

3)Kan ik nu even niet checken want Henk's TGD files zijn niet compleet.


Pffff, dacht al dat het aan mij lag. Ben weer thuis en had meteen de files ververst....en kon geen enkel relultaat voor mijn auto timers vinden shocked
Als je het in het menu hebt aangezet en de auto timers goed hebt aangelegd werkt het ideaal! Dus nog maar ff wachten tot de TGD files weer compleet zijn (heb ff 22-9 bekeken: de NLD zenders staan er niet in, net als in zijn statistieken overigens)!

Veel plezier met de werkende 3PG!!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de optie 12 automatische timer aanstaan. Maar automatisch gaat het nog niet.

Niet na een scan;

Ook niet na heropstarten van de TAP/TF.

Doet die het misschien alleen na een geprogrameerde EPG Scan?

 

Hoe haal je de TGD files van HENK eigelijk op? Ik gebruik het programmatje TVGuide2Topfield van Kokolomo! Erg handig!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd geprogrammeerde EPG scan. In de gebruiksaanwijzing staat hoe je die moet aanmaken.

 

De files van Henk haal ik van zijn website (ik gebruik de stripped subtitel, wel ff de de 'stripped.tgz' dubbelklikken in winrar en daarna pas uitpakken, want het is dubbel ingepakt) en daarna zet ik ze via usb en Altair in de map EPGdata op de topfield...

 

Werkt dat programma van jou dan volautomatisch? Of moet je daar toch ook ff bijblijven?

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma haalt de bestanden op en zet ze op je topfield. met 1 druk op de knop!

 

HIER kan je hem downloaden.

Om gebruik te maken van TVGuide2Topfield moet je mogelijk een NET applicatie installeren. Hierom werd bij mij gevraagd bij het opstarten van het programma en werd automatisch naar de juiste site verwezen.(voor mijn XP machine gebruikte ik de x86 versie.)

USB aansluiten;

Start TVGuide2Topfield.(altair/Topset e.d. uitschakelen!) De (losse) TGD bestanden worden gedownload en via USB naar de Topfield gezet in de map EPGdata(in de Root).

Omdat de site van Henk verplaats is heb ik als bijlage mijn config file toegevoegd. Hierin is de site aangepast en door een aanpassing wordt het programma ook automatisch afgesloten als die zijn werkt gedaan heeft.

De plek waar je dit file moet vervangen is:

C:\Program Files\RemSoft\TVGuide2Topfield

 

TVGuide2Topfield.zip

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...