Ga naar inhoud

[7000] Duo LNB i.c.m. diseqc rotor, is dat mogelijk ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen,

Ik heb momenteel een dreambox 7000s met een duo lnb voor astra1 en astra3. Deze wil ik uitbreiden met een diseqc motor om ook hotbird te ontvangen.

Nou heb ik e.a. op internet nageplozen, maar geen info gevonden over hoe ik dit moet aanpakken. Volgens mij moet ik door middel van de motor de positie kunnen pakken van de hotbird sat, maar hoe gaat hij dan om met de interne schakeling naar de 23.5 positie?

Heeft iemand hier ervaring mee, die die met me wil delen? Ben een noob nog hierin en allang blij dat ik 19.2 en 23.5 voor elkaar heb gekregen (Na een dag verkeerd afstellen omdat ik het noorden als 0 graden heb aangehouden crazy)

Greetz

Geplaatst:

Oke,

Duidelijk, maar dat is dus de LNB die ik in eerste instantie heb gekocht.

Deze zou ik dan niet als single LNB kunnen gebruiken, of mooier nog de dubbele functie uit deze LNB gebruiken en de moter ernaast?

De channelswitching gaat van 19.2 naar 23.5 namelijk supersnel.

Een moter zal er toch iets langer over doen lijkt mij.

Als je het werkelijk afraad, hoor ik het graag.

Geplaatst:

je kan van dat monoblok gewoon 1 lnb gebruiken, dat is geen probleem, maar dat kan je niet combineren, want de afstand tussen die 2 koppen is een vast getal, 5,5 graden, dus als je schotel draait enzo, nouja ....

gewoon een simpel antwoord, niet doen en een 15 euro kostende enkele lnb er op zetten en je bent helemaal klaar, duo lnb in de reserve kast en klaar.

Geplaatst:
Origineel bericht van: eNTiTy
Oke,
Duidelijk, maar dat is dus de LNB die ik in eerste instantie heb gekocht.
Deze zou ik dan niet als single LNB kunnen gebruiken, of mooier nog de dubbele functie uit deze LNB gebruiken en de moter ernaast?
De channelswitching gaat van 19.2 naar 23.5 namelijk supersnel.
Een moter zal er toch iets langer over doen lijkt mij.

Als je het werkelijk afraad, hoor ik het graag.

Dat het switchen snel gaat nu komt omdat je in feite naar 2 satellieten tegelijk kijkt. Met een rotor duurt het iets langer , afhankelijk van welke satelliet komt en naartoe wil. Van 30 west naar 42 oost duurt wel een paar seconden, maar is niet echt hinderlijk.
Succes ermee

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Geplaatst:

m.i. is de vraag.

Hoe kan ik de rotor gebruiken

en mbt astra3 de boel zo configureren dat de rotir op 19.2 blijft (of gaat) en dan kanaal B aanstuurt tbv Astra3.

Zodra je dan een andere sat weer selecteerd moet uieraard de rotor draaien EN de kop-A geselecteerd worden.

gr. Erik

Geplaatst:

hahaha,

Mijn vraag exact smile

Zoals ik het nu begrijp wordt aangeraden gewoon een single lnb te gebruiken met een diseqc.

Heb al een bod gedaan om marktplaats en ga morgen een setje afhalen(lnb 66cm triax en diseqc voor maar 8 euro smilesmile )

Ik zal e de resultaten laten weten!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen