Ga naar inhoud


[all]Wat doet de file /proc/kcore?


cremas

Aanbevolen berichten

Hallo, ik was met dcc in de mappen van de dreambox aan het kijken en het viel mij op dat het bestand /proc/kcore in mijn db800 268.439.552 bytes(?) groot is. In de 7020, 67.112.960 bytes groot.

Wat is dit voor een bestand?

 

Prettige dag, cremas

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat 'bestand' is het werkgeheugen van de box. Net als alle andere 'bestanden' in /proc is het geen echt bestand in de zin dat het opgeslagen is in flash of harddisk. Je moet het proc filesystem eigenlijk zien als een manier om gegevens uit te wisselen met linux (de kernel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaaky
Dat 'bestand' is het werkgeheugen van de box. Net als alle andere 'bestanden' in /proc is het geen echt bestand in de zin dat het opgeslagen is in flash of harddisk. Je moet het proc filesystem eigenlijk zien als een manier om gegevens uit te wisselen met linux (de kernel).
Bedankt voor de uitleg.
Betekend dit dat mijn werkgeheugen 268.439.552 bytes groot is of dat er 268.439.552 bytes bezet zijn van het totale werkgeheugen?

Net even ingelogt met telnet en het comando "top"gebruikt, hier is de uitkomst:Mem: 121960K used, 2996K free, 0K shrd, 0K buff, 73800K cached

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkgeheugen is inderdaad 256MB groot. Staat ook in de specs.

Waarom je daarvan maar de helft ziet met top weet ik niet. Ik geloof dat die andere 128 MB alleen voor hardware beschikbaar is, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...