Ga naar inhoud


DVB-S2 Hispasat probleem


bob0r

Aanbevolen berichten

Sommige mensen hier hadden problemen met een dvb-s2 kaart op Ned1 HD. Mijn technotrend S3200 werkte prima, maar nu heb ik een heel raar probleem:

Als ik mijn schotel op Hispasat richt, werkt dit prima, alleen ik kan geen enkel DVB-S2 kanaal tunen.

Dan ga ik terug naar Astra 19 oost, werkt DVB-S2 ook niet meer, dan tune ik eerst EinsFestivalHD en dan werkt Astra HD Demo DVB-S2 pas weer, maar dan direct terug naar hispasat en DVB-S2 werkt niet meer. Kan dit te maken hebben met de hoge symbolrates van 30000? Iemand dit al eens eerder mee gemaakt?

 

(Dus ook een gewoon kanaal tunen op Astra 19 oost levert niets op, alleen met EinsFestivalHD dus wel, ik snap hier niets van)

 

Waar ligt de bug(s)?

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou het niet eerder met codecs te maken hebben ?

Ik heb ook al problemen gehad om een bepaalde zender te tunen, en dan lukte het wel als ik op een andere eerst intunede.

Veranderen van Cyberlink H264 naar CoreAVC of omgekeerd zou kunnen het probleem oplossen.

Mijn probleem had ik onder DVBViewer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik kan de kanalen dus niet eens inscannen.... symbolerate lijkt me niet, want nu ook op Eutelsat W3 geprobeert, ook geen success (ik zal dus eerst S2 "aan" moeten zetten, via astra 19 oost, weer)

TransEdit kan de transponders dus niet tunen.

 

Ik heb vandaag mijn setup weer gefixt, alles van 45 west tot 45 oost werkt weer. Het gedeelte kabel wat buiten hing eraf geknipt, had nog voldoende binnen liggen en dus naar buiten getrokken.

Signaal is overal perfect. kabel lengte is dus veranderd, en f-connectors er opnieuw op, maar dat lijkt me niet het probleem van tunen?

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Alle DVB-S2 kanalen op Astra 2 28.2 oost werken wel allemaal. Ik snap er niets van!

 

Misschien is het signaal gewoon te zacht, dat verklaard ook het probleem met sommige mensen met ned1hd.

Eutelsat en Hispasat zijn wel 5-10% zachter dan de Astra satellieten.

 

Edit:

Hmm, ik had net alle kanalen uit dvbviewer gewist. Toen ineens scande TransEdit ook geen DVB-S2 op Astra 2 28.2 oost meer.

Ik scande BBC-HD, dvbviewer op BBC-HD, en toen werkte DVB-S2 scannen weer wel..... het zijn duidelijk software bugs.... maar ik begrijp niet waarom.

Horizontaal/Vertikaal?

Symbolrates?

FECs?

Iets is mis met de modus van de tuner en of LNB, want soms heb ik ook geen beeld meer beneden op mijn Marned, dan moet ik eerst boven weer een SD kanaal tunen met dvbviewer...

Lekker duidelijk he?

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...