Ga naar inhoud


ARION AF9300 of ARION AF9400 hdmi


raantje

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

In het verleden heb ik een af9300 gehad. Ontzettend gebruiksvriendelijk voor het gezin. Deze verkocht en een dreambox 7025 weer gekocht(gezin onvriendelijk.

 

Nu overweeg ik weer een Arion te kopen. Op de duitse sites zijn de af9300 en af9400 hdmi bijna even duur.

 

Nu vraag ik me af is die af9400 qua bediening even vriendelijk en

qua beeld en geluid even goed.

 

Is de af9400 bug vrij, loopt hij wel eens vast? Dit is voor ons belangrijk te weten omdat de ondersteuning (update's) vanuit Korea op een laag pitje staat (bijna bankroet heb ik op internet gelezen)

 

Wie kan mij hierover meer vertellen?

 

Groet,

 

Raantje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Sinds 4 weken heb ik een arion 9400 hdmi, daarvoor had ik een echostar 5020. Software is hetzelfde, de bediening dus ook.

 

Opvallende plussen en minnen:

* absoluut geweldig beeld!!!

* tekst op de afstandbediening is nauwelijks te lezen, maar je krijgt er 2, een met alle functies en een met alleen de meestgebruikte knoppen - overigens is de layout van de knoppen beter dan van de 5020, de groene (delete) functie zit niet onder de play knop dus kun je niet meer per ongeluk zaken verwijderen

* de EPG werkt sinds enige tijd niet meer; er zou aan een oplossing gewerkt worden, maar ik gebruik het niet dus ik mis niks

* zappen gaat zeer snel, echter de Aston 1.07 cam met actuele software 2.18 wil nog wel eens vastlopen als je te snel zapt tussen gecodeerde zenders (dan is hij even een aantal seconden weg) - maar dat had de 5020 ook - schotel regelmatig van spinnewebben ontdoen helpt

* had ik het super beeld al genoemd?

* net als de 5020 kun je 4 TV-favorietenlijsten maken

* echte highspeed USB2 aansluiting (film van 1,5 uur is in enkele minuten op de PC, dan met ProjectX software omzetten in Mpeg2 en er een dvd van maken - werkt perfect)

* verder heel gemakkelijk in gebruik, aansluiten, kijken, opnemen (meerdere programma's tegelijk)

* koop hem inderdaad in duitsland, dat scheelt veel geld

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb de af9400 hdmi inmiddels thuis staan. Het beeld is verbluffend goed. De af9300 was al zeer goed maar het lijkt of de af9400 deze nog overtreft.

 

Na de dreambox 7025 is het bedieningsgemak van deze arion een verademing. De keuze menu's zijn goed leesbaar en helder te begrijpen. Er kan eigenlijk niks mis gaan. De arion is gewoon stabiel, geen crash of andere flauwekul. Mijn gezinsleden zijn me dan ook dankbaar.

 

De design afstandsbediening is niet praktisch ik heb dan ook een andere gekocht (origineel arion) bij een Duitse webshop.

 

Al met al is dit een goede keuze geweest, een sterke prijs kwaliteit ontvanger.

(hij komt uit Duitsland dus geen Canal Digitaal beperkingen)

 

Groeten,

 

Raantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...