Ga naar inhoud


[DM800 & DM7025] Ronaldd image: 21 september/6 oktober


Ronaldd

Aanbevolen berichten


  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: GuidoS
Sinds de update naar deze laatste versie van Ronaldd, zijn beide tuners continu in gebruik. Opnemen van het ene kanaal en kijken naar een ander kanaal is dus niet mogelijk.
Tuner A, simpel rotor instelling
Tuner B, 2e kabel van gemotoriseerde LNB


Dito hiero, zelfde configuratie en zelfde probleem. Hij gebruikt maar een tuner, de andere doet blijkbaar niets. Verklaart ook waarom hij niet wou streamen, hij kon geen vrije tuner vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GuidoS
Ik heb vandaag een probleem gevonden die ik nog niet eerder ben tegenkomen:

Configuratie:
rotor
duo lnb
dm7025

Sinds de update naar deze laatste versie van Ronaldd, zijn beide tuners continu in gebruik. Opnemen van het ene kanaal en kijken naar een ander kanaal is dus niet mogelijk.

Tuner A, simpel rotor instelling
Tuner B, 2e kabel van gemotoriseerde LNB
Deze instellingen heb ik al 2 jaar in gebruik, zonder enig probleem. Iemand een oplossing voor dit probleem of zijn er misschien wijzigen gedaan in de software waardoor een andere config nodig is?


Ik heb hier exact hetzelfde probleem, alleen heeft het even bij mij wel gewerkt, maar nu dus ook niet meer verschillende zenders opnemen/kijken tegelijk.

Iemand enig idee wat het kan zijn, ik heb geen instellingen veranderd namelijk.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het zojuist geprobeerd, omzetten ging prima, maar beide tuners zijn nog steeds in gebruik. Ik merk na de update ook een verschil in ontvangst, SNR zakt heel snel tijdens regen( < 5db), BER is enorm hoog ( >16000).

 

Ik twijfel nu of het door de image komt, of door een andere reden (lekke LNB misschien?)

My DM7025 is Ronaldd powered , OLED display

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, toch zijn beide tuners nog altijd in gebruik.

Dit heb ik gedaan:

Met de FTP optie alle files binnengehaald. Via Tools op Settings op 4 gezet, via de FTP optie weer terug gezet op m'n DM7025.

Reboot, beide tuners nog altijd in gebruik.

 

Weer via FTP import gedaan, tijdens processing staat hij op versie 3, als hij klaar is op versie 4. Wederom via de FTP optie alle files terug gezet, gereboot. Helaas geen verandering.

 

Zojuist in de tuner config de stroommeting optie uitgezet, lijkt wel of het ontvangst verbetert is (SNR > 7db, BER < 500). Stroomlimiet stond op max (100 Ma).

My DM7025 is Ronaldd powered , OLED display

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldd
Origineel bericht van: Harley4
Nog vooruitgang geboekt tav de DVD-player?

Nee, nog niet.

Ronald


Heb er ook met pli en LT problemen mee, dus waar het aan ligt....

Wel knap vervelend, tot voor kort draaide DVDplayer goed.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht ontvangst was mijn eigen fout blush

Via een verkeerde site de verkeerde lengte en breedte graad gekregen, scheelt toch wel zo'n 3 a 4db en nu staat de BER strak op 0...

 

Wel heb ik de vorige Ronaldd image er weer opgezet en de radio fix toegepast, ik kreeg het op geen enkele manier voor elkaar om de dubbele tuner bug eruit te krijgen. Zenderlijst naar andere versie zetten had geen enkel resultaat.

 

My DM7025 is Ronaldd powered , OLED display

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de image ook in gebruik genomen, werkt allemaal prima, echter wil ook gbox op de DM800 kunnen draaien.

 

Ik dacht dit op een simpele wijze erbij te installeren, nl Gbox_2.25 naar de map USR / BIN gekopieerd, CCcam verwijdert en Gbox2.25 voor mips hernoemt naar naar CCcam en tevens gbox config files gekopieerd keys map.

 

chmod Scam naar 755 gedaan en dm800 een reboot gegeven. Daarna loopt Ronald image helemaal vast tijdens het booten. Heeft iemand Gbox al steady draaien op een DM800 zo ja, welke image is hiervoor het best geschikt?

 

 

 

DM7000, DM800 met draaibare Channelmaster 1.2M.

=================================================

No Risk, No Fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...