Ga naar inhoud


[800] Jade overschrijft de bootloader naar #61


arie kanarie

Aanbevolen berichten

Het is misschien al bekend, maar indien je Jade (en mogelijk andere images) over de bootloader #62 heenschrijft, dan zet Jade de bootloader weer terug naar #61.

Dus let even op dat je daarna de secondstage62.nfi er weer overheenzet.

Ik kwam erachter, nadat ik weer de bekende HD hangers kreeg.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo logisch vond ik het eigenlijk niet.

De gedachte was flashen, nadat eerst de originele firmware de #62 deed bijwerken en dat de PLi makers e.a. hier niets aan veranderden.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
zo logisch vond ik het eigenlijk niet.
De gedachte was flashen, nadat eerst de originele firmware de #62 deed bijwerken en dat de PLi makers e.a. hier niets aan veranderden.


Nee, de PLi Jade die jij hebt is ouder als de bootloader 62, en elke image heeft de bootloader in zich, dus het is normaal dat bootloader 61 terugkomt als je Jade opnieuw flashed.
De Pli Jade Final zal wél bootloader 62 aan boord hebben, en nog véél meer.
Even geduld dus aub.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat iemand dan kunnen testen? Als in de bootloader inderdaad een configcorrectie ziet van de Broadcom Chip dan zou het inderdaag gewoon moeten doorwerken als je de oude bootloader terug zet(!). Is het iets wat altijd moet gebeuren (want de bootloader is voor ons nog altijd een black-box) dan zouden de crashes terug moeten komen.

 

Wie weet zit er nog iets interessants in de encrypted bootloader. Met een beetje geluk -indien er een reconfig voor de broadcom in zit- is er nog e.e.a. te hacken zodat je DivX xVid etc... ook kunt encoderen met je box ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat om het inschrijven van registers, dat gebeurt elke keer met opstarten (registers zijn volatile).

Verschil tussen 61 en 62 is niet DAT er registers worden ingeschreven, maar de waarde die wordt ingeschreven.

 

Dus je moet zorgen dat je minimaal bootloader 62 er in hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh

Is er inmiddels ook al bekend wat de verschillen tussen 61 en 62 op dit moment precies doen?


ze voorkomen dat de core plat gaat op HD zenders.
(m.a.w., crashen van de core was een gevolg van foute instellingen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb je met die oudere bootloader ook je problemen weer terug dan?

Yep, bij de #62 van DMM, geen probs met HD zenders. Daarna PLi® weer erop gezet zonder de fix, ca 20 minuten de eerste vasthanger.

Daarna gekeken in de STOP modus ==> Device info en jawel, daar stond de #61.

Vervolgens alleen de fix#62 erover gezet en de box heeft nu al uren probleemloos gelopen.

Vandaar ook mijn melding om andere gebruikers te informeren.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opie
Hoi,
Net m'n 800 terug van 2 maanden weg. Gebeurt dit ook als ik b.v. Gemini 3.7 eropzet?

Volgens mij wel, zover als mij nu bekend, heeft alleen een LT met SP2 de boatloader bijgewerkt.
Dus, na Gemini, even in de STOP-modus en controleren of ie nog op #62 staat.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...