Ga naar inhoud


Homecast 8100 CI HD PVR: verschillende versies?


lennie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik overweeg ter vervanging van mijn TF4000PVR een Homecast 8100 te kopen, voornamelijk vanwege HD, en mogelijkheid overzetten op externe harddisk cq PC.

Ik wil hem gebruiken in combinatie met een Duo LNB (19,2 en 23,5, twee kabels), een Aston 1,07 dual CAM (moet ik nog kopen; nu nog een Aston 1,05), met daarin een CD-Seca2 smartcard (reeds lang in bezit), weergave op een HD TFT.

Ik begrijp uit andere berichten dat er een Nederlandse en een Duitse uitgave zijn, elk met eigen loader, software en updates. Vanwege mijn CD-abo lijkt een NL-editie logisch, maar het apparaat zou in Duitsland goedkoper zijn. Woon over de grens, en trip naar Nederlandse winkel voor aanpassingen heb ik geen zin in.

Zijn loader en software veranderbaar? Dus in Dld kopen en dan NL-software erin? En uiteraard zélf uitvoerbaar?

Ik vind in eerdere berichten geen duidelijkheid.

Overweeg trouwens tevens de TF7700PVR, om de zaak nog ingewikkelder te maken.

 

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het enige verschil met de NL versie is voor zover ik weet dat je de Canal Digitaal Fastscan optie hebt, maar persoonlijk vind ik dat niks. Je kunt gewoon de niet NL versie software gebruiken, je kunt dan via een USB stick ook een kanalenlijst erin zetten en eventueel je eigen aangepaste lijst terugschrijven naar de USB stick, dit kan met de NL versie software niet. Kennis van mij heeft er ook een met de niet NL versie software (je hebt dan trouwens gewoon een Nederlands menu) en een aston ci, werkt prima. Prijsverschil met de NL software is ook best veel voor gewoon 100% hetzelfde apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. Ik heb ook een TF4000PVR, woon in Duitsland en zit ook te overwegen of ik een Homecast 8100 CI HD PVR zal kopen. Ik heb ook een CanalDigitaal (CD) SmartCard maar heb daar iedere keer weer problemen mee met mijn TF4000PVR en XCAM en Matrix Reborn CAM's. Welke CAM is de beste voor in zo'n Homecast voor CD? Ik zit eiegnlijk aan de Mediaguard CAM te denken omdat die CD-goedgekeurd is. Ik wil eindeijk wel eens van al dat gedoe afwezen met oude geldigheidsdatums door het afspelen van oude (opgenomen) films, mislukte her-activeringen en ingewikkeld gedoe om opgenomen films over te zetten op de PC (en daarna DVD)... Heeft iemand wat dat betreft slechte ervaringen met de HomeCast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FritsM
Interessant. Ik heb ook een TF4000PVR, woon in Duitsland en zit ook te overwegen of ik een Homecast 8100 CI HD PVR zal kopen. Ik heb ook een CanalDigitaal (CD) SmartCard maar heb daar iedere keer weer problemen mee met mijn TF4000PVR en XCAM en Matrix Reborn CAM's. Welke CAM is de beste voor in zo'n Homecast voor CD? Ik zit eiegnlijk aan de Mediaguard CAM te denken omdat die CD-goedgekeurd is. Ik wil eindeijk wel eens van al dat gedoe afwezen met oude geldigheidsdatums door het afspelen van oude (opgenomen) films, mislukte her-activeringen en ingewikkeld gedoe om opgenomen films over te zetten op de PC (en daarna DVD)... Heeft iemand wat dat betreft slechte ervaringen met de HomeCast?



http://www.myhomecast.nl/forum/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op die TF400PVR al jarenlang een Aston 1,05 CAM met een CD-smartcard, en daarmee heb je die door jou genoemde problemen óók. Ligt ook niet aan de CAM of card maar aan die maandelijkse pokkenverandering van de codering. Kan opnames van harde schijf dan niet afspelen (tenzij tijdens opname al gedecodeerd), en zo het al bij sommige opnamen lukt, is daarna het kijken naar life programma's weer onmogelijk. Dus heractiveren, en dat duurt dan vaak weer uren voordat dat lukt. Die trutterige truc van afspelen en simultaan opnemen, waardoor alsnog gedecodeerde opname, vind ik veel te veel werk en moet je ook maar de tijd voor hebben. (Overigens, wat DVD's betreft; ik schrijf rechtstreeks van de harde schijf naar DVD, dus niet via een PC).

Volgens mij doen genoemde problemen zich op alle PVR-tuners voor, omdat het een CD-probleem is. Tenzij je natuurlijk apparatuur hebt waarmee je gedecodeerd kunt opnemen terwijl je iets anders gedecodeerd bekijkt.

Wil dus vooral wegens HD-TV naar een nieuwe tuner en dan met een dual CAM vanwege de coderingsproblemen.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...