Ga naar inhoud


Werkt een Infinity USB onder linux met cccam?


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Mijn nieuwe HTPC is in bestelling, met Hauppage Nova S2 kaart. Hier zit geen CI interface op. Ik wil de kaart graag via CCcam aanbieden op mijn linux server.

 

Ik heb dus een cardreader nodig om de kaart te kunnen lezen. Ik heb ooit een keer een Infinity USB reader/writer gekregen, mijn vraag is of dit met CCCam kan werken onder linux. Met de iuu_phoenix driver werkt het niet, en de nftytools laat alleen Infinity USB 1.0 zien.

 

Hoe verder? Is dit apparaat bruikbaar of moet ik een nieuwe reader aanschaffen? Welke heeft dan de voorkeur?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Onder Linux werkt een simpele Phoenix compatible programmer prima. Ik heb er net een paar weggedaan omdat ik over ben op USB readers. Een MasterA (serieel) is voor iets van €10-15 wel te vinden op marktplaats.

Wil je het luxer dan kan je een Smargo pakken. Een USB reader die geen aparte voeding nodig heeft en een heel stuk sneller is als de Phoenix. Werkt ook onder Linux prima; ik heb het getest onder Ubutu 7.x en 8.04 en je hoeft niets te installeren, gewoon inprikken en werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...