Ga naar inhoud


coax kabel strippen


Gast BraindamageBE

Aanbevolen berichten

Gast BraindamageBE

Ik heb zo'n coax stripper gekocht :

 

image001.jpg

 

Hij stript mijn coax kabel fatsoenlijk, maar zowel de binnenmantel als de buitenmantel worden op ongeveer 6mm afgestript. Dit is perfect voor de f-connectoren er op te zetten, maar als ik de draadjes samen zou willen draaien zoals in jullie handleiding dan zou de buitenste mantel verder gestript moeten worden zodat de draadjes langer zijn.

Kan die afstand ingesteld worden bij zo'n stripper?

 

Mannueel gaat natuurlijk ook, maar ik heb gemerkt dat het niet zo proper en niet zo snel gaat. En vermits ik 4 quad LNB's heb, zijn dat al zo'n 32 f-connectoren te plaatsen van de LNB's naar de switches. En omdat het belangrijk is dat dit toch wel goed gedaan is, begin ik er liever niet manueel aan

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat aan de onderkant van dat tangetje een klein inbussleuteltje zit.

Daarmee kun je normaal beide mesjes instellen.

 

Ik vouw de draadje gewoon terug en schuif de connector er dan op, als je deze samen draait zul je de connector er niet zo goed op krijgen denk ik. (zeker bij zwarte coax niet)

 

suc6.

Bart

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BraindamageBE

Bedankt voor je antwoord.

Wat jij bedoelt met die schroefjes aandraaien, dat heeft te maken met het instellen van de snijdiepte.

 

Maar heb het ondertussen al gevonden door gewoon wat te zitten prutsen met die stripper.

 

je kan zowel de spanner als de mesjes verwijderen. Aan de zijkant van die stripper zie je de uiteinde van 2 ijzeren staafjes. Als je die volledig uit het apparaat duwt met de inbussleutel dan gaat de stripper volledig open en dan kan je de mesjes gewoon versteken.

 

Op de bovenkant van de stripper staan de maten waarin de buitenmantel kan gestript worden, maar er is geen handleiding te vinden van hoe je het moet doen.

 

Gelukkig prul ik dus graag met alles wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de verpakking nog? Op de achterkant van de verpakking staat dat je de afstand tussen de mesjes kan vergroten. Hiermee zou je dus een langere afgestripte buitenmantel hebben, tot maximaal afstand 12. Zie ook de bovenkant van je stripper.

 

Overigens gebruik ik alleen maar knijp F connectors, Ik heb te veel ellende met "verloren Db-tjes" gehad met schroefconnectoren.

 

Succes,

 

JH

 

( zie dat je de oplossing al gevonden had smile

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik strip wat af met z'n ding en kom ook tevaak het probleem tegen dat er tijdens het strippen er 1 of 2 draadjes om de kern is gedraait, sluiting dus. Altijd effe met een mesje langs de kern gaan dan zie je ze zo loskomen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BraindamageBE

had het ondertussen al gevonden ja smile

 

Maar om goed te zijn zal de binnenmantel dan nog manueel moeten ingekort worden zodra de draadjes bijeengevlochten zijn. Maar met een scherp mesje is dat geen probleem. Vooral de buitenmantel vergt manueel wat tijd.

 

Is de draadjes samenvlechten toch beter dan ze gewoon naar beneden vouwen?

 

Heb 4 alps quad tuners, die hebben een 'kapje' dat je over de f-connectoren zet, dus daar komt geen water aan. En voor aan de switches heb ik zo van die rubberen zokjes gekocht.

Ik heb gehoord dat van die speciale tape beter is, maar dit zal ook wel voldoen zeker wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BraindamageBE
Is de draadjes samenvlechten toch beter dan ze gewoon naar beneden vouwen?


Draadjes samenvlechten heeft enkele voordelen: als je het zorgvuldig doet en ze ALLEMAAL meeneemt bij het vlechten ga je er nooit eentje hebben die contact kan maken met de middenkern; gebruik je schroefconnectoren, dan veroorzaakt de "vlecht" een extra "verdikking" waarover je de F-connector moet schroeven en daardoor spant hij nog beter op de kabel; tenslotte, het is netter afgewerkt en zie je niet al die draadjes rondom uitsteken uit de connector als je ze overplooit in plaats van te vlechten.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BraindamageBE

Ok, bedankt! smile

 

Vermits ik de nodige draai connectoren besteld heb (vond die knijp dingen met de dan benodigde tang nogal duur) ga ik het doen zoals je zegt en ze bijeen draaien. Wat ik met men tijdelijke installatie ook gedaan heb. (is een campingschotel met single lnb).

 

Het zal wel goed beeld geven hé. En moesten achteraf wat aanpassingen nodig lijken, dan kan ik nog altijd voor beter materiaal kiezen. Ik denk dat ik voor mijn eerste 'echte' installatie al direct goed begonnen ben smile

 

installatie :

 

Triax TDA88 schotel (alu)

4x ALPS quad LNB BSTE4-101B (0,4db versie)

4x EMP-Centauri DiSeqC 2.0 switch P.164-IW (zou ideaal zijn voor dreambox)

Originele Triax multifeed houder

120dB Class A kabel

 

Momenteel heb ik nog maar 1 reciever, is een DM600 PVR. Welke de volgende gaan zijn weet ik nog niet. De volgende met single Tuner zal ook wel een DB zijn, maar voor de HD twin tuner ben ik nog aan het twijfelen

 

Trouwens iedereen bedankt voor de antwoorden :D

 

Ben nog niet lang geregistreerd hier maar ben hier wel al een aantal maanden aan het meelezen en dit forum heeft me geholpen met de beslissing om na ons verhuis volledig voor Sat-televisie te gaan wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BraindamageBE
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Gerdy
Bewijs dat het geen goede manier is.

Het bewijs dat dit wel de goede manier is cool


Als ik die beschrijving van werken goed interpreteer, dan heb je dus 11mm van die draadjes die je naar achter plooit. Maar uiteindelijk blijft er maar 3mm van op de buitenste mantel zitten. Dus veronderstel ik dat ze het toch ook een beetje rond de buitenste mantel draaien, niet?

Is gewoon een vraag over die pdf, wil hier niet de discussie nog wat vuur bijzetten shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...