Gast KeesP Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Ja maar, ik bedoel de 2 die er standaard op zitten
DeBeek Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Dan zal je toch met twin lnb's moeten gaan werken.
Gast KeesP Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Da's lekker, ik heb net 4 maanden geleden een single multytenne geplaatst
Mic Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: blakkie Hallo allemaal, FF een vraagje over de komende DM8000, Ik ben nl een newbie in audio Deze heeft dus een DVI ipv HDMI, er zit een converter bij, ik kan hem dus gewoon in de hdmi aansluiting van mijn panasonic zetten. Maar ik heb begrepen (googelen) dat dvi geen geluid meestuurt betekent dit dat ik ook een audio kabel naar de tv moet aansluiten Don't kill the messenger, wees aardig tegen newbies Groet blakkie De DM800 stuurt wel degelijk geluid over de DVI en dus zal de 8000 dat ook wel doen. Dit is op Sat4all al meerdere malen aan bod gekomen.
Erik Slagter Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: KeesP Da's lekker, ik heb net 4 maanden geleden een single multytenne geplaatst Tsja, wat had je dan gedacht? Het is altijd één tuner 1-op-1 met één lnb-uitgang. Of twee tuners in twee apparaten zitten of één, dat maakt niet uit. Dan kun je net zo goed een dm800 kopen, is een stuk goedkoper (de helft...) en er zit 1 tuner in. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
blakkie Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Dat doorlussen kan toch alleen maar als de receiver in de standby staat, als je op een tuner kijkt is de doorlus verbroken. U moet dus gewoon een single tuner receiver hebben, gezien uw schotel. Iemand nog een uitleg over mijn DVI HDMI Audio vraag ? Groet blakkie DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads
Gast KeesP Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: KeesP Da's lekker, ik heb net 4 maanden geleden een single multytenne geplaatst Tsja, wat had je dan gedacht? Het is altijd één tuner 1-op-1 met één lnb-uitgang. Of twee tuners in twee apparaten zitten of één, dat maakt niet uit. Dan kun je net zo goed een dm800 kopen, is een stuk goedkoper (de helft...) en er zit 1 tuner in. Op een 7025 zitten tuners met doorlusmogelijkheid ( tuner A out naar tuner B in)zodat je iig geval 2 zenders tegelijkertijd kan opnemen en naar een 3e zender kan kijken. Ik hoop eigenlijk dat de tuners van de 7025 en de 8000 onderling uitwisselbaar zijn
maja Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 @Blakkie Iemand nog een uitleg over mijn DVI HDMI Audio vraag ? De uitleg is lezen. Lees dit topic maar eens goed door.
Littlesat Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Bij de DM8000 is er geen LNB out, maar de twee LNB ingangen kunnen wel dmv een soort "kruisschakeling" naar twee ontvangers worden doorgeschakeld. Dus sluit je maar 1 ingang aan dan wordt het intern doorgelust naar beide ontvangers. Doorlussing met een externe draad is dan niet nodig. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast KeesP Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Aha, dat wilde ik weten. En die "kruisschakeling" moet via het menu ingesteld worden?
Littlesat Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Nee dat gaat automatisch. Enigma2 zoekt zelf uit met welke ontvanger en welke LNB ingang naar bepaalde services gekeken kan worden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast KeesP Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Da's helemaal mooi,en ben blij dat ik toch m'n multytenne kan blijven gebruiken. Bedankt voor je antwoord, en laat nou die 8000 maar komen. Betatester????
hemertje Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 kan de tester al melden hoe de gebruikshoek van de afstandsbediening is? want op de 800 is deze hoek minimaal, je moet zowat helemaal recht voor je box zitten wil je box reageren op je AB... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
stefke Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Heb momenteel ook een 8000 ter test. Wat een JOEKEL van een receiver.... Wat betreft de reactiehoek van de afstandbediening kan ik zeggen dat deze veel beter is dan die van de 800HD. Het benaderd bijna de 7000 maar nog niet zelfde hoor. Heb er een CVS image van Schaedelmeister in zitten. Heb CCcam reeds aan de praat. Heb een poging gedaan om een foto bij te voegen, met als een referentie een 800 HD er op om aan te tonen hoe imens hij wel is. De afwerking voelt mij zeker niet plasiekerig aan zoals wel eens gezegd wordt. Hoewel ik er wat terughoudend over was moet ik zeggen dat ik er toch weer over denk om me er ook één aan te schaffen. Hij bedient nu al vlotter als men dm800HD... Grtz. Als ik nog wat tijd over heb zal ik nog wat andere foto's posten.
Aanbevolen berichten